La Generalitat veu “molt preocupant” que s’exclogui l’estació intermodal de Reus del Corredor Mediterrani

Isidre Gavín avisa que s'està "escapçant" la seva potencialitat i confia en "revertir" el plantejament de Foment

0
319
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha afirmat que és “molt preocupant” que el Ministeri de Foment no tingui previst incloure una estació intermodal al sud de l’aeroport de Reus en el Corredor Mediterrani i ha assegurat que ha estat una notícia “totalment inesperada”. Segons Gavín, si fins ara no s’havia abordat el projecte era per “l’endarreriment imperdonable” del Corredor Mediterrani i ha avisat que és una infraestructura “absolutament estratègica” i que si no s’acaba construint s’estarà “escapçant la seva potencialitat”. En declaracions a l’ACN, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, ha recordat que la Generalitat i els ajuntaments de Tarragona, Reus, Salou, Cambrils i Vila-seca van arribar a un acord perquè fos l’estació principal del projecte d’alta velocitat al territori. En aquest sentit, ha avançat que en les properes reunions amb Foment donaran “prioritat màxima” en defensar aquesta infraestructura i que confia en “revertir” la situació.
Per Gavín, l’estació intermodal al sud de l’Aeroport de Reus pot tenir un “potencial impressionant cap al sud i cap al nord” i ha defensat que és una infraestructura “tan important o més” que la connexió ferroviària del Port de Tarragona o amb terminals industrials i logístiques”.

Per tot això, ha assenyalat que en les properes reunions amb el Ministeri de Foment defensaran l’estació de Reus i s’ha mostrat confiat que el “to més correcte i adequat” que han percebut en altres trobades respecte l’anterior etapa amb el govern del PP serveixi perquè el govern espanyol reconsideri la situació.

Aquest divendres, el comissionat del govern espanyol per les obres del corredor, Josep Vicent Boira, ha anunciat en una conferència a la Cambra de Tarragona que l’estació intermodal de Reus no estava prevista, una decisió que ha aixecat les crítiques de la Cambra de Reus, que l’ha considerat “un altre error històric” i ha insistit en la “unitat d’acció al territori”.

Després de l’anunci de Boira, l’Ajuntament de Reus també ha lamentat la “manca de projecte i visió estratègica” del Ministeri de Foment en no tenir en compte l’estació intermodal en una infraestructura “bàsica” com el corredor i la seva interconnexió amb l’aeroport i ha criticat el “menysteniment del govern espanyol vers un territori amb l’important pes demogràfic i dinamisme econòmic com és la Regió de Tarragona”.

En un comunicat, el govern municipal ha recordat l’acord amb els principals ajuntaments del territori, on es defineixen “clarament” les prioritats de les línies de ferrocarril d’alta velocitat, tant de mercaderies com de passatgers. Per l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, l’anunci de Boia és “molt greu” i “posa de manifest que una vegada més, l’Estat ha fallat a la seva paraula i al compromís adquirit amb la Regió i la ciutat de Reus”.

Així mateix, Pellicer ha mostrat la seva decepció perquè esperava una “major sensibilitat” del govern espanyol després del relleu a l’executiu.

FER UN COMENTARI