Diumenge, 19 de gener de 2025
És notícia

Els Mossos Buscaran el cos de ‘La Vasca’, la dona assassinada a la Morera

Avatar photo
Carlos, la parella de Mónica i principal sospitós de la desaparició, continuarà en presó provisional

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de Tarragona, ha decidit que Carlos, l’home acusat de matar la seva parella el juliol de 2022 a la Morera de Montsant (Priorat), segueixi en presó provisional a causa de l’elevat risc de fugida del sospitós i també de destrucció de proves, segons el Diari de Tarragona.

Paral·lelament, els magistrats recorden que està pendent fer una recerca del cadàver a propietats del sospitós i de la seva família així com prendre declaració a persones del seu entorn.

Mónica, coneguda com ‘La Vasca’, convivia amb Carlos a la casa dels avis d’aquest, malgrat que tenia una filla que vivia amb els seus pares. La relació de la parella era complicada amb constants discussions i suposats maltractaments per part de Carlos.

El 21 de juliol de 2022, Mónica va quedar a Reus per dinar amb una amiga, però no s’hi va presentar. Una setmana després la família interposava una denúncia per desaparició, ja que, malgrat que Mónica duia una vida desordenada, havien operat la seva mare i no s’hi havia posat en contacte.

Totes les sospites van caure sobre Carlos, però malgrat els registres a les seves propietats i les contradiccions en què va incórrer en els interrogatoris, els investigadors no van poder trobar proves concloents contra ell ni tampoc el cadàver de Mónica.

INGRÉS A LA PRESÓ

Això no obstant, el 12 de novembre van arrestar Carlos i un dia després ingressava a la presó per ordre del Jutjat d’Instrucció número 1 de Valls.

Per a l’Audiència Provincial, hi ha «indicis de participació activa, directa i rellevant» de l’acusat en la desaparició de Mónica, i han considerat demostrat que aquesta venia patint maltractaments per part de la seva parella.

Uns maltractaments que la víctima s’hauria encarregat de recopilar en forma de fotos i àudios, i que es trobaven en un ordinador portàtil de la seva propietat, concretament en una carpeta que portava el nom de Carlos.

Els testimonis també van indicar que la noia tenia intenció de posar fi a la relació sentimental i el seu propòsit era marxar de la Mora de Montsant, precisament en les dates en les quals va desaparèixer.

Les trucades telefòniques que Carlos va fer, la matinada de la desaparició, amb el telèfon de la víctima, trucant al seu propi número mòbil, per –segons els Mossos– tenir una coartada, i el fet que el trobessin a casa de Carlos durant un registre, també han pesat en la decisió.

ON ÉS EL COS?

Els investigadors sospiten que Carlos va amagar el cadàver la víctima i les seves pertinences pels voltants de la Morera. Per això, es faran una sèrie de recerques en terrenys als quals tenia accés Carlos, terrenys que són de la seva propietat o de la seva família. També s’ha de prendre encara declaració a nombroses persones, algunes de les quals de l’entorn del propi investigat.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Trilla demana fer “autocrítica” col·lectiva davant les baixes taxes de vacunació de la grip entre la població de risc

Notícia següent

2024 es converteix en l’any més càlid i el primer en què se superen els 1,5 graus respecte a l’època preindustrial

Notícies relacionades