Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Es publica al DOGC la resolució de la restricció dels vehicles pesants a la N-340 i N-240 a falta d’aprovar les bonificacions a les autopistes

Avatar photo

La Generalitat insta Foment que aprovi les bonificacions que s’aplicaran als trams de les autopistes AP-7 i AP-2, les quals constitueixen una alternativa de més capacitat i millor traçat

Després de la publicació al DOGC de la resolució que estableix les restriccions, la Generalitat de Catalunya insta el Ministeri de Foment a que aprovi les bonificacions en els trams corresponents de les autopistes AP-7 i AP-2 perquè s’acabi de fer efectiva la restricció de vehicles pesants a l’N-340 i a l’N-240. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha manifestat que el Govern català “té la feina feta: l’Estat ha de ser més àgil” i per això ha demanat el màxim de celeritat ja que “com més aviat ho puguem aplicar, millor”.  Gavín ha recordat el bon resultat que el desviament de trànsit va tenir a l’N-II a les comarques gironines i ha remarcat que a l’N-340 i a l’N-240 “les mesures ja fa temps que es van acordar i s’han de fer efectives al més aviat possible”. Per aquest motiu, “no hi ha justificació per al retard” en l’aprovació de les mesures que corresponen a l’Estat. L’acord amb l’Estat, que es va fer el setembre de 2017 entre el ministeri de Foment i el conseller de Territori, Josep Rull, comptava amb el suport d’una trentena de municipis afectats pel pas de les vies en aquests trams, i s’havia de poder fer efectiu en pocs mesos.

El Govern català, a través del Servei Català de Trànsit, ha publicat ja la resolució per la qual s’estableixen les restriccions i, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, ha instal·lat la senyalització vertical que informa de la restricció de vehicles pesants a les dues vies. Ara només queden pendents les gestions del Govern central.

Tràmits del Servei Català de Trànsit en la restricció de la circulació

A principis de juliol, el Servei Català de Trànsit (SCT) ja va anunciar que havia posat en marxa els tràmits per restringir la circulació de vehicles pesants a diversos trams de l’N-340 i a l’N-240, a les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Lleida. L’SCT va elaborar l’esborrany de la resolució per la qual es modifica la Resolució INT/3014/2017, de 29 de desembre, que estableix les restriccions a la circulació durant l’any 2018, i que afegeix a les restriccions existents a l’N-II, els trams concrets de prohibició a l’N-340 i a l’N-240. Des d’avui, i un cop acabat el període per presentar al·legacions i suggeriments per part del sector del transport de mercaderies afectat, aquesta resolució ja està publicada al DOGC i estableix la restricció de vehicles o conjunts de vehicles de transport de mercaderies de quatre o més eixos (iguals o superiors a 26 tones de MMA o MMC) en aquests trams:

  • N-340 des del límit amb la província de Castelló a Alcanar fins al PK 1.122 a l’Hospitalet de l’Infant. Els vehicles afectats per aquesta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l’AP-7/E-15, entre els recorreguts provinents de Castelló, i la sortida número 38, a l’Hospitalet de l’Infant.
  • N-340 des del PK 1.176,4 a Altafulla fins al PK 1.209,5 a Vilafranca del Penedès. Els vehicles afectats per aquesta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l’AP-7/E-15, entre les sortides número 32, Altafulla, i la número 30, a Vilafranca del Penedès (sud). 
  • N-240 des del PK 69 a les Borges Blanques fins al PK 36,5 a Montblanc. Els vehicles afectats per aquesta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l’AP-2/E-90, entre les sortides número 7,a les Borges Blanques, i número 10, al Pla de Santa Maria.

*Quedaran exceptuats d’aquestes restriccions a la circulació diversos supòsits, que també es veuran modificats per aquesta resolució i que s’aplicaran a l’N-340, l’N-240 i l’N-II.

L’objectiu d’aquestes restriccions és contribuir a descongestionar i reduir la sinistralitat en aquestes carreteres i millorar la mobilitat, si més no, fins que les característiques de les infraestructures assoleixin una major seguretat i fluïdesa viària. Els desviaments es faran cap a l’AP-2 i l’AP-7, atès que constitueixen una alternativa de més capacitat i millor traçat. La implantació d’aquestes mesures permetrà desviar entre 3.800 i 4.000 camions diaris de la N-340 cap a l’AP-7, la qual cosa millorarà la seguretat i la fluïdesa en la carretera. D’altra banda, la mesura permetrà treure de l’N-240 uns 1.400 vehicles pesants cada dia.

La resolució ja s’ha publicat al DOGC però ara cal que Foment aprovi les bonificacions corresponents que s’hagin d’aplicar als trams de les autopistes AP-7 i AP-2 perquè es pugui fer efectiva la mesura.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El govern de Vilanova i la Geltrú demana al Govern de la Generalitat ubicar les oficines centrals de la Vegueria Penedès a la ciutat

Notícia següent

El Geoportal de l’Ajuntament de Reus s’actualitza amb la localització de nous serveis

Notícies relacionades