La C-15 tindrà un tercer carril entre Vilafranca i Capellades

Els treballs per millorar la seguretat a l'Eix Diagonal tindran un cost de 79 milions d'euros

Carretera C-15 al pas per Capellades. ACN

El Govern ha aprovat modificar el contracte de concessió d’obra pública de l’Eix Diagonal amb l’objectiu d’impulsar la millora de la funcionalitat i la seguretat viària en el tram que va de Vilafranca del Penedès a Igualada. Així, a proposta del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i de Territori, Jordi Puigneró, han donat llum verda a l’execució de les obres, valorades en 79 milions, i que tindran com a principals millores la construcció, entre Vilafranca i Capellades, d’un tercer carril i la instal·lació d’un separador central per facilitar els avançaments, la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals. També es preveu el desdoblament d’un tram entre Capellades i Igualada.

L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37. Uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa i connecta el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. En funcionament des del 2011, ha potenciat tant les comunicacions intercomarcals com les de més llarg recorregut i ha esdevingut artèria de la xarxa viària, ja que, a més, permet connectar amb altres vies vertebradores com l’Eix Transversal (C-25), l’AP-7, la C-31, la C-32, i l’A-2. A més, ha contribuït a potenciar l’activitat econòmica al seu entorn i ha obert noves possibilitats d’intercanvi.

El juliol de 2018, just ara fa tres anys, l’aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, anunciava el projecte de millora de la carretera C-15, una actuació pressupostada en 90 MEUR, que consistia a desdoblar els trams de major afluència de trànsit. En concret, l’actuació consistia a implantar un tercer carril entre Vilafranca del Penedès i Capellades, mentre que entre Igualada i Capellades es preveia desdoblar la via en els dos sentits de la marxa. El calendari inicial era que les obres arrencarien el 2020 i durarien dos anys, però les previsions s’han anat allargant.

Segons ha pogut saber l’ACN, les obres aprovades per l’executiu podrien començar abans d’acabar el 2021 i es podrien perllongar fins a dos anys. Entre Vilafranca i Capellades es transformarà l’actual carretera 1+1 a una carretera 2+1. A més, es col·locarà una barrera fixa al mig per evitar els xocs frontals. Amb aquesta mesura, es pretén millorar la seguretat viària i evitar així els accidents frontals i frontó-laterals.

Precisament, el tram entre Igualada i Capellades és un dels que registra més accidentalitat. L’últim accident mortal va tenir lloc el passat 25 de juny a l’altura de La Pobla de Claramunt. Una veïna de la Garrotxa de 30 anys va perdre la vida després de patir un xoc frontal amb un turisme.