La Bisbal del Penedès tindrà la reivindicada rotonda d’enllaç entre la C-51 i la TP-240

Avatar photo

Així mateix també es farà una millora en l’accés des de l’AP-2 al polígon industrial Les Planes

El Govern de la Generalitat ha autoritzat aquest dimarts la subscripció d’un conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de La Bisbal del Penedès per al canvi de titularitat de diversos trams de les carreteres T-240 i TP-2402 i de la carretera de l’Albornar així com l’execució d’una rotonda a l’enllaç entre la T-240 i la C-51. Amb aquesta modificació es podrà construir la reivindicada rotonda a la C-51, que s’ubicarà, aproximadament, a l’alçada de l’Esplai del Penedès.  En l’actualitat, la connexió de la carretera T-240 amb la carretera C-51, es fa mitjançant una intersecció que permet únicament els moviments d’entrada i sortida en el sentit de circulació cap a Valls. Per aquest motiu, després de diverses reivindicacions per part de l’Ajuntament de La Bisbal del Penedès, la Generalitat construirà una nova rotonda a la C-51 que permetrà millorar aquest enllaç, una acció que ha estat molt reivindicada per la ciutadania i diversos col·lectius, com ara Unió de Pagesos o les entitats veïnals de diverses urbanitzacions.

A més, amb aquesta modificació de la titularitat d’alguns trams de carretera, es podrà conformar un nou eix viari comarcal entre el Baix i l’Alt Penedès, de connexió entre la C-51 i l’AP-2 i d’accés a la Bisbal del Penedès, sense necessitat d’una nova infraestructura i evitant el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà. De fet recentment s’ha condicionat la carretera C-51 al seu pas pel municipi, el que permetrà habilitar un eix viari comarcal, aprofitant el vial municipal que va des de la rotonda d’accés a l’AP-2 fins a la rotonda d’accés al polígon industrial Les Planes, conjuntament amb el nou tram de carretera construït entre aquesta rotonda i la carretera local de la Diputació TP-2402 i amb la integració de l’últim tram d’aquesta carretera local fins a la rotonda de connexió amb la C-51. Això comporta la modificació simultània de la funcionalitat de diversos trams de la xarxa viària que pertanyen tant a la Generalitat com a la Diputació de Tarragona i a l’Ajuntament de La Bisbal del Penedès i, per tant, s’han de fer canvis en la seva titularitat.

La reivindicació de la connexió entre la carretera T-240 i la carretera C-51

Al projecte tècnic inicial de la C-51 del Vendrell a Valls, al seu pas per La Bisbal del Penedès, estava previst un enllaç entre les carreteres C-51 i T-240 que assegurava una comunicació total i en totes direccions, però el projecte va patir una modificació que va suposar que la comunicació entre un costat i l’altre de la carretera C-51 quedés tallada. En aquell moment no es va tenir en compte que la carretera T-240 que ve de La Bisbal i enllaça amb la C-51 és considerada una de les principals vies de comunicació del municipi, ja que uneix el nucli urbà amb les urbanitzacions del Priorat i del Papagai amb les urbanitzacions de Can Gordei, l’Esplai, la Masieta i Santa Cristina. A més, amb aquesta modificació, es tancava una via de comunicació necessària per a l’accés a altres municipis com ara Masllorenç, Masarbonès o la Urbanització la Font del Talló entre altres i, a més, dificultava la mobilitat i l’accés dels pagesos a les seves explotacions agràries. Per tant, es tracta d’una modificació que afecta, de forma directa, unes 4.000 persones.

Quan es va donar a conèixer el projecte que suprimia l’enllaç entre la C-51 i la T-240 diversos col·lectius van manifestar el seu rebuig i el seu malestar a través d’accions i escrits que van fer arribar a les manifestacions responsables de l’execució del projecte: associacions de veïns, col·lectius de ciutadans, Unió de Pagesos i partits polítics van manifestar-se de forma clara i contundent contra el nou projecte però l’equip de govern que aleshores governava a La Bisbal del Penedès no va afegir-se a aquest rebuig, tot i que el projecte perjudicava greument la connectivitat del territori i degradava la circulació a la zona, ja que aquesta modificació obligava als usuaris que volien passar d’un costat a l’altre de la C-51 a fer llargs recorreguts o a circular per un vial ple de dificultats, ja que l’administració del projecte, tot sigui dit, va construir una via de servei paral·lela a la C-51 per la qual, tot i les dificultats de circulació existents en aquest tram, actualment hi passen més de 420 vehicles diaris. Entre aquestes dificultats hi havia una corba tancada sota el pont d’accés al vial que el Servei Territorial de Carreteres va millorar, eixamplant-la i disminuint el desnivell existent.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La UdL lliura els certificats del Diploma d’Estudis Hispànics

Notícia següent

El festival aeri Lleida Air Challenge aposta per ampliar i fomentar la fira aeronàutica

Notícies relacionades