La 41a Mitja Marató Espirall-Vilafranca esgota les places disponibles en 3 dies

L’edició d’enguany serà per equips i seguint les limitacions establertes per a les curses atlètiques amb motiu de la COVID-19

Ahir al migdia es va presentar a l’Espai Jove La Nau, la 41a edició de la Mitja Marató Espirall-Vilafranca amb la presència de la regidora d’Esports de l’Ajuntament de Vilafranca, Anna Doblas, del president de l’Associació de Veïns de l’Espirall, Antonio Díaz, i del cap del Servei d’Esports, Jordi Gallego. 

 

A poques hores de la roda de premsa es va saber que les places disponibles ja s’havien esgotat en només 3 dies d’inscripcions obertes online. A partir d’avui dimarts al migdia, s’obriran inscripcions en llista d’espera per a un màxim de 20 equips per cobrir possibles baixes.

 

La regidora Anna Doblas va explicar en roda de premsa que la cursa, que es disputarà el proper diumenge 15 de novembre, com a COVID Edition 2020, es farà en un format nou per equips i adaptat a les mesures sanitàries dictades des de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

 

“Esperem que sigui una edició única i irrepetible. Pot sorprendre que es vulgui tirar endavant la cursa, però tenim clar que es pot fer perquè la normativa ho permet. Que tothom estigui tranquil que es prioritzarà la seguretat i garantint totes les mesures sanitàries. Si a última hora la normativa variés, adaptaríem la cursa i, si les circumstàncies ho impedissin, la suspendríem. La COVID-19 no ha de ser excusa per deixar de fer la mitja marató més antiga de Catalunya”, assegurava Anna Doblas.

 

 

El president de l’AV Espirall, Antonio Díaz, esperava que la cursa “surti bé, seguint tots els protocols que s’han establert”.

 

 

Sobre les novetats d’aquesta edició de la Mitja Marató vilafranquina, Jordi Gallego, explicava que el nou format no preveu la celebració de la Mitja Jove i de la Mitja Petita. Es farà tan sols la cursa tradicional i es correrà per equips d’un mínim de 4 i d’un màxim de 10 persones. Les inscripcions seran online entre el 25 de setembre i el 25 d’octubre. Hi podran participar fins a 80 equips o 400 atletes. Les inscripcions es tancaran quan s’arribi a qualsevol de les dues xifres.

 

 

Els equips han de ser grups constituïts voluntàriament i han de tenir contacte en la pràctica esportiva. L’equip ha de presentar una declaració responsable en el moment d’efectuar la inscripció en relació amb la COVID-19.

 

 

La sortida de la cursa serà des de l’avinguda de la Pelegrina, un vial més ample on es podran garantir les distàncies i cada grup sortirà amb un interval de 2 minuts respecte a l’anterior per tal de evitar el contacte entre grups. L’equip haurà de mantenir-se junt durant tot el recorregut i a l’arribada, amb una separació màxima entre el primer i l’últim dels seus components de 20 segons.

 

 

El circuit serà totalment per carretera, evitant passar pel nucli urbà de Les Cabanyes, per ampliar d’aquesta manera l’espai disponible per als corredors i limitar el contacte amb el públic. La inscripció té un cost de 10 euros que es retornarien en cas que la cursa se suspengués o que el corredor s’hagués de confinar justificadament pel fet de ser contacte o positiu per COVID-19.

 

 

 

Enguany no hi haurà la Fira del corredor i s’han establert obsequis per a cada atleta participant: una samarreta tècnica amb disseny commemoratiu de la “Covid Edition”, que es lliurarà prèviament a l’inici de la cursa, juntament amb el dorsal, un premi “finisher” per a tots els participants que prenguin la sortida de la cursa: dessuadora de disseny commemoratiu, que es lliurarà a l’arribada junt amb l’avituallament individual.

 

 

Els premis seran als 3 primers equips classificats per cada categoria. No es realitzarà acte de lliurament de premis el dia de la cursa, amb la finalitat de limitar els contactes entre atletes de diferents equips i altres persones. Els premis, que consistiran en vals per realitzar experiències enoturístiques al Penedès, s’enviaran al domicili del responsable de l’equip.

 

 

Pel que fa a l’avituallament es preveuen 4 punts al llarg de tot el recorregut. Cada equip tindrà una taula específica amb el seu avituallament, sense possibilitat de contacte amb la resta de participants.

 

 

El dia 22 d’octubre es comunicarà als equips inscrits en llista d’espera si disposen de plaça per participar-hi. La inscripció en llista d’espera no requerirà el pagament de la quota fins al moment de confirmar la disponibilitat de plaça.

 

 

Tota la informació es pot trobar a l’adreça www.mitjaespirall.cat