Campanya a Calafell per augmentar el reciclatge de vidre al sector comercial i turístic

La recollida és molt superior a la d’altres fraccions, com el paper i el plàstic, però té recorregut per créixer encara més

L’Ajuntament de Calafell i Ecovidrio han posat en marxa una campanya per augmentar, aquest estiu, el reciclatge de vidre al sector turístic. Tant als allotjaments i locals de restauració com als establiments comercials, de forma especial a aquells on es consumeixen productes envasats en vidre, i no tant en els que venen aquests productes sense que se’n consumeixi al local. La iniciativa vol conscienciar aquests agents econòmics, ja que el vidre és el principal residu que genera aquest sector. L’índex de recuperació que hi ha al municipi és alt, però les xifres tenen encara molt recorregut per millorar.

El tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, Aron Marcos, explica que “a Calafell estem aconseguint reciclar un 56% de tot el vidre que produin. És una xifra molt per sobre de l’assolida en cartró o plàstic, que està en el 25%. És una bona dada, fruit de la col·laboració dels establiments i de campanyes de reforç com aquesta”.

De la seva banda, Ivan Costa, portaveu d’Ecovidrio, diu que “a l’estiu es genera el 30% del vidre de tot l’any, i a les zones turístiques de platja, com Calafell, encara més”. Subratlla també que “aquest és un any especial i volem que, malgrat les dificultats, els establiments no deixin de reciclar vidre i, evidentment, la resta de fraccions”.

Finalment, Josep Soria, president de l’associació de comerciants i empresaris Fòrum Calafell, destaca que “els establiments calafellencs estan molt conscienciats en la recollida del vidre. I intentem millorar-ho, en diàleg permanent amb l’Ajuntament, tant pel que fa als horaris com al volum”.

Precisament, s’acaben de produir algunes d’aquestes millores. S’ha introduït una nova recollida, els diumenges, que se suma a les dues setmanals que ja existien. I a més, s’han modificat els horaris i incrementat els efectius que treballen en la recollida, per tal de fer-la més ràpida. Aquestes mesures busquen facilitar la feina als establiments, però a la vegada reduir les molèsties que causa la recollida del vidre que, per la seva naturalesa, és molt sorollosa.