Un informe revela l’impacte negatiu dels peatges de la C-32 sobre les comarques del Garraf i el Baix Penedès

Aquest estudi mostra l'impacte econòmic i el perjudici que es repercuteix en tot el Penedès Marítim al no tenir cap via ràpida gratuïta

El Consell Comarcal del Garraf ha presentat aquesta setmana l’informe “Estudi dels efectes dels peatges de l’autopista C-32 a les comarques del Garraf i el Baix Penedès”. Des del Consell Comarcal del Baix Penedès es vol agrair a la Diputació de Barcelona la seva contribució econòmica per tal de poder realitzar aquest estudi. El conseller comarcal de Turisme, Jaume Casañas, fa extensiu el seu agraïment a l’administració comarcal del Garraf i a la seva presidenta, Glòria Garcia, ‘el fet d’incloure el tram baixpenedesenc de la C-32 en aquest estudi’. Jaume Casañas assegura que ‘aquest estudi aporta dades que reforcen les reclamacions del territori i mostren com l’eix del Penedès Marítim, entre Sitges i El Vendrell, no té cap via ràpida gratuïta que permeti una mobilitat en quantitat i qualitat’. A més, el conseller comarcal afegeix que aquest tram ‘és el que més densitat poblacional presenta de la Vegueria Penedès’. Jaume Casañas recorda també que ‘el més important és treballar per a una mobilitat segura, ja que la C-31 passa pel mig dels nostres municipis, transformant una carretera en un carrer’.

L’estudi respon a la voluntat dels ajuntaments i de les entitats del teixit econòmic i social de la comarca de conèixer els efectes i impactes dels peatges de la C-32 a les economies territorials del Garraf i del Baix Penedès. El principal objectiu de l’estudi és determinar els impactes negatius i positius que suposen els peatges de l’autopista en el desenvolupament i l’ocupació d’empreses, i en la competitivitat i atracció de possibles activitats interessades en el territori. Així mateix, l’informe persegueix determinar el valor òptim del cost del peatge que seria suportable per a les activitats econòmiques implantades, i comparar la pèrdua de competitivitat en relació a altres territoris amb infraestructures similars.

L’estudi s’ha realitzat entre els mesos d’octubre de 2017 i maig de 2018, i ha comptat amb la col·laboració del Consell Comarcal del Baix Penedès, representants d’entitats i plataformes i d’empreses de les dues comarques, mitjançant enquestes de participació.