El Vendrell inicia un Pla de millora de qualitat dels serveis municipals

Des de l’1 de març fins al mes de setembre, els vendrellencs i les vendrellenques  podran respondre enquestes de forma anònima sobre el servei d’atenció a la ciutadania (SAC)

07 de febrer de 2025 a les 20:38h
La Regidoria de Serveis Centrals, Hisenda i Transformació Digital de l’Ajuntament del Vendrell inicia l’execució d’un Pla de millora de la qualitat dels serveis municipals amb un projecte pilot que avaluarà la qualitat del servei d’atenció a la ciutadania (SAC).

Segons ha explicat el regidor de l’àrea, Baltasar Santos, “la millora de la qualitat dels serveis  municipals és una necessitat i s’ha de comptar amb la veu i l’experiència dels usuaris per  establir els indicadors de qualitat i les àrees que s’han millorar”.  

D’aquesta manera, el regidor ha destacat que “per tal que la veu del ciutadà esdevingui en  millores concretes del servei, cal incorporar la metodologia Design Thinking i la cocreació per  establir de forma participativa un sistema d’indicadors que reflecteixi exactament allò que  els usuaris esperen dels serveis públics, incorporant també elements de la metodologia Lean per introduir canvis que suposin millores en l'eficiència”.

En aquest sentit, des de l’1 de març fins al mes de setembre, els vendrellencs i les vendrellenques  podran respondre enquestes de forma anònima sobre el servei d’atenció a la ciutadania (SAC),  amb les quals s’avaluaran aspectes com el temps d’espera, el tracte dels professionals, les  instal·lacions, la facilitat dels tràmits -tant de forma presencial com en línia- o els drets lingüístics. 

A més, el projecte pilot comptarà amb la formació de grups focals amb la participació de  professionals, usuaris i entitats per treballar de forma col·laborativa en la identificació d’àrees de  millora i propostes. 

Baltasar Santos ha acabat recalcant que “treballar per la millora contínua dels serveis públics que  la ciutadania rep, tenint en compte la seva veu i experiència, és la millor manera de defensar  aquests serveis i de garantir que siguin de qualitat”. 

Un cop finalitzi el projecte pilot en el SAC, el pla de millora de la qualitat s’estendrà a altres àrees  com a l’oficina del Padró, Urbanisme, Gestió tributària o Serveis Socials, fins a arribar a tots els  serveis municipals.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit