El Vendrell consolida el seu model de ciutat educadora amb la creació d’un catàleg que recull més de 120 activitats educatives adreçades als centres escolars del municipi. La iniciativa, impulsada per l’Ajuntament del Vendrell i el Pla Educatiu d’Entorn, vol reforçar la idea que l’aprenentatge transcendeix els límits de l’aula i es connecta directament amb l’entorn més proper dels infants i joves.
Segons el consistori, el municipi esdevé un espai educatiu en què carrers, equipaments municipals, entitats, espais culturals, esportius i naturals funcionen com a escenaris complementaris a la tasca dels centres escolars. D’aquesta manera, “l’escola surt de les aules i el municipi entra activament en el procés educatiu, generant noves oportunitats per aprendre, créixer i participar en la vida comunitària”.
El catàleg, presentat aquest dilluns al matí a la Sala Cohí Grau de l’Escola Municipal de Música Pau Casals, inclou propostes elaborades per prop de 30 entitats i serveis culturals, educatius, esportius i sanitaris del municipi. En total, el recull ofereix més de 120 activitats que tenen com a objectiu complementar les competències treballades a les aules, fomentar el coneixement de l’entorn i reforçar el sentiment de pertinença.
El projecte s’estructura com un banc de recursos digital accessible a través del web https://peevendrell.elvendrell.net/activitiesfront, desenvolupat amb la col·laboració de la Casa d’Oficis del Vendrell. Aquesta plataforma permet consultar i cercar de manera fàcil i intuïtiva les diferents activitats disponibles, adaptant-se a les necessitats específiques de l’alumnat i el professorat.
El catàleg organitza les propostes en grans eixos educatius que reflecteixen els valors que es treballen en la comunitat educativa del municipi: la pau, l’estima i la cura del medi ambient i l’entorn, la salut, els drets humans i la cultura. Amb aquesta iniciativa, el Vendrell vol reforçar el seu paper com a agent educatiu global, integrant escola i ciutat en un mateix projecte formatiu.
