El Vendrell celebra els 51 anys de la donació de la casa pairal d'Àngel Guimerà

El Museu Àngel Guimerà ha acollit una petita exposició per commemorar la donació de les germanes Aldavert

16 de juliol de 2025 a les 12:20h

El Museu Àngel Guimerà inaugura una nova exposició de petit format per recordar i posar en valor un episodi clau de la seva història: la donació de la casa pairal del dramaturg a l’Ajuntament del Vendrell per part de les germanes Aldavert, Sara i Adriana, hereves del llegat de l’autor. La família Jansana Ribot fou la dipositària del patrimoni de les hereves, i qui signà el traspàs de la propietat al municipi.

La mostra repassa els successos del 1974, quan es va fer la cessió de la casa coneguda com Cal Ximet, comprada l’any 1778 pel besavi d’Àngel Guimerà. Transmesa de generació en generació dins de la família, l’habitatge esdevé un espai central en la infantesa de l’escriptor.

Les germanes Aldavert, filles de Pere Aldavert —amic i col·laborador proper de Guimerà— van rebre la casa com a hereves, ja que fou la família amb qui va conviure Guimerà fins a la seva mort. Fidels a la voluntat del dramaturg i amb un profund compromís amb la conservació del seu llegat, van disposar en el testament de 1969 la cessió de l’immoble a l’Ajuntament del Vendrell. Aquesta donació es va fer efectiva ara fa 51 anys, i va permetre la creació del que avui és el Museu Àngel Guimerà.

Amb aquesta exposició, el museu vol reconèixer públicament la generositat de les germanes Aldavert i reivindicar el valor patrimonial i simbòlic d’aquesta donació per al municipi i la cultura catalana.