El sofà de l’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, torna a partir de 16 de setembre. Com sempre, al carrer, en llocs i hores de gran concurrència per facilitar-ne l’accés, però amb novetats: un format encara més proper i de “tu a tu”.
“Per començar, al sofà que fèiem servir li donem un merescut descans, després que hi hagin passat prop de 2.000 persones”, diu Ferré. “Ara, m’asseuré amb els ciutadans a un banc del carrer, la sala d’espera d’una oficina municipal o el famós ‘muret’ del Passeig Marítim”, afegeix.
L’alcalde explica: “No hi haurà altra ‘parafernàlia’ que un rètol perquè hom pugui veure què estem fent. No tindrem micros ni altaveus, perquè les persones que s’hi acostin puguin parlar amb confiança, o discreció si és necessari”. I rebla el clau: “Al final, es tracta de resoldre problemes de la gent, no fer-los de públic domini”.
S’ha programat set sessions d’aquí a final d’any:
- Dimarts 16 de setembre. De 10 a 12 hores. Al Mercat Municipal.
- Divendres 19 de setembre. De 10 a 12 hores. Al mercat setmanal de Segur, a l’entrada del Port.
- Dimarts 7 d’octubre. De 10 a 12 hores. Davant del CAP de Calafell.
- Divendres 10 d’octubre. De 10 a 12 hores. Plaça Mediterrani de Segur.
- Dimarts 4 de novembre. De 10 a 12 hores. Plaça del Manila.
- Divendres 14 de novembre. De 10 a 12 hores. Al Servei d’atenció al ciutadà de Segur (carrer Joan Maragall 32).
- Dimarts 2 de desembre. De 10 a 12 hores. Al Servei d’atenció al ciutadà de la Platja (carrer Sant Pere 29).
Proximitat i eficàcia
Ramon Ferré recorda “Mesos enrere, vam assajar un nou format, el Despatx al Carrer. Va anar bé, perquè vam continuar atenent moltes persones, contestant preguntes i resolent problemes. Però que hi hagués una taula entre els participants i jo mateix, donava un punt de fredor i tot era menys àgil”. I destaca: “Tornem al sofà, i de forma més simplificada, per recuperar la frescor i el dinamisme originals”.
L’alcalde ha recordat l’eficàcia del sofà, que va estrenar en la seva campanya electoral de 2015 i que després va funcionar “oficialment”. Segons Ferré, “en dues hores, puc atendre tranquil·lament més de 20 persones. Si han de demanar hora per veure’m a l’Ajuntament, haurien d’esperar força”.
El 70% de les demandes que els ciutadans fan quan seuen al sofà se solucionen ràpidament. La resta, a parts aproximadament iguals, són qüestions que tenen solució a mig termini perquè requereixen un tràmit administratiu llarg, i temes de difícil execució, bé per no ser de competència de l’Ajuntament, bé per ser temes de difícil encaix per no existir consensos al seu voltant.
Ferré conclou: “La gràcia d’aquest format no és tant la facilitat per contactar directament amb l’alcalde, com el seguiment que es fa després dels temes plantejats en les trobades”. Per tant, afegeix, “el sofà no és una activitat de cara a la galeria, sinó una fórmula molt vàlida per agilitar les coses”.