Mor ofegada una dona de 74 anys a la platja de l’Estany-Mas Mel de Calafell

La víctima, una dona de 74 anys, va ser rescatada inconscient i no es va poder salvar malgrat l'actuació dels serveis d’emergència

23 de juliol de 2026 a les 16:02h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Una dona de 74 anys, nacionalitat espanyola, ha perdut la vida aquest dijous després d’ofegar-se mentre es banyava a la platja de l’Estany-Mas Mel, situada a Calafell (Baix Penedès). Segons ha informat Protecció Civil, l’avís al telèfon d’emergències 112 va arribar a les 11:50 hores quan uns testimonis van treure la banyista inconscient de l’aigua i li van iniciar maniobres de reanimació a la sorra.

En el moment dels fets, hi havia servei de vigilància i onejava la bandera verda, indicant condicions favorables per al bany.

Intervenció dels serveis d’emergències

A més del personal socorrista present, fins al lloc es van desplaçar tres ambulàncies i un helicòpter medicalitzat del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Malgrat els esforços mèdics, no es va poder revertir el quadre clínic i es va confirmar la defunció.

D’altra banda, dues patrulles dels Mossos d’Esquadra es van encarregar de les diligències corresponents relacionades amb el cas.

Dades sobre víctimes en espais aquàtics

Aquesta mort eleva a 13 el nombre total de persones que han perdut la vida en platges catalanes des que es va iniciar oficialment la campanya de bany el passat 15 de juny. A més, s’han registrat vuit defuncions en piscines i tres més en aigües interiors durant aquest període.

Recomanacions per evitar accidents

Protecció Civil insisteix a extremar les precaucions tant a platges com a piscines o altres masses d’aigua. En cas d’observar algú amb dificultats dins l’aigua o que presenti signes evidents de malestar, cal avisar immediatament el servei de socorrisme o trucar al 112, per garantir una resposta ràpida.

  • Vigilar constantment els infants.
  • No exposar-se excessivament al sol durant períodes llargs.
  • Mantenir una hidratació adequada.
  • No banyar-se si es nota cansament o malestar físic.

A més, és fonamental respectar sempre el color que mostra la bandera informativa i seguir les indicacions dels socorristes. Les activitats aquàtiques han de realitzar-se exclusivament en zones habilitades i amb totes les mesures preventives necessàries per garantir la seguretat.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit