Els membres de Junts Impulsem han fet una crida a la Generalitat per implementar una prova pilot que permeti connectar mitjançant busos llançadora tots els municipis del Garraf i de Cunit (Baix Penedès) amb els hospitals del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf, ubicats a Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes i Vilafranca del Penedès. Els representants han posat en relleu que els veïns pateixen "dificultats molt serioses" per accedir als centres sanitaris, situació que, segons denuncien, "agreuja l'emergència sanitària de les llistes d'espera".
Aposta per una nova oferta de transport públic cap als hospitals
Davant aquesta problemàtica, Junts ha anunciat que presentarà al Parlament una proposta de resolució per instar el Govern a revisar i reforçar l’oferta actual de transport públic destinada als hospitals. Aquesta iniciativa vol pal·liar les mancances existents mentre no es materialitza el projecte del nou hospital comarcal previst a Vilanova i la Geltrú, que s’espera pugui entrar en funcionament d’aquí gairebé deu anys.
Lamentacions sobre les dades oficials i testimonis locals
Mònica Gallardo, cap de llista de Junts a Sitges, ha criticat que les estadístiques oficials de la Generalitat no reflecteixen la necessitat "real" d’ampliar el servei interurbà en direcció als hospitals. En paraules seves: "s'amaguen moltes realitats dels veïns que no es manifesten diàriament, però que pateixen en silenci perquè no poden comptar amb un transport públic adequat per arribar als Camils, Sant Antoni o Vilafranca".
Línies actuals insuficients segons alcaldes locals
A hores d'ara existeix una única línia d’autobús que comunica Cunit, Cubelles, Vilanova —on fa parada a l'Hospital Sant Antoni, Sant Pere de Ribes —amb aturada als Camils— i l'Hospital Comarcal de Vilafranca del Penedès. Aquest servei ofereix cinc expedicions d’anada i cinc més de tornada exclusivament durant els dies feiners. L’alcalde de Cunit, Jaume Casañas, ha qualificat aquesta oferta com "clarament insuficient i poc útil", insistint en la urgència d’establir un sistema de busos llançadora des dels diferents municipis integrats al consorci sanitari.
Més població i pressió sobre el sistema sanitari local pel creixement demogràfic i turístic
Casañas també ha recordat que anteriorment era habitual afrontar pics d’afluència durant l’estiu vinculats al turisme, però ara la situació és diferent: "aquestes zones han experimentat un gran creixement demogràfic; hi ha molta població nova i estem pagant les conseqüències directes de la turistificació barcelonina", destacava. A més va criticar durament: "aquí ens tenen oblidats pel que fa a inversions, cosa que no podem tolerar". Aquesta declaració es va fer durant una compareixença davant la porta principal dels Camils on també van participar Rosa Fonoll, alcaldessa de Cubelles, així com Albert Bonet, cap de llista de Junts a Sant Pere de Ribes.
