Els problemes a la xarxa de Rodalies no donen treva aquest estiu. Aquest divendres al matí, Protecció Civil ha activat la prealerta del pla FERROCAT per una nova incidència a la línia R14, provocada per una manca de tensió a la catenària entre Reus i Alcover. Aquesta avaria ha obligat a tallar la circulació ferroviària en aquest tram, segons ha informat Protecció Civil a través de les xarxes socials.
Es tracta de la segona afectació greu a la línia R14 en només 24 hores. Ahir dijous, un tren es va avariar a La Selva del Camp amb prop de 90 passatgers a bord, que van haver de ser evacuats pels Mossos d’Esquadra i personal de seguretat d’Adif. L’evacuació es va fer a peu fins a l’andana més propera, en un tram de via única, fet que va provocar també la interrupció total del servei entre Reus i Alcover durant hores.
Una altra incidència a l'R4
Aquest divendres, a més, la línia R4 ha patit una interrupció del servei entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell a partir de les 7:04 h del matí i durant gairebé una hora. Renfe ha informat que la causa de la incidència ha estat una avaria en els sistemes de senyalització, i que personal tècnic d’Adif ha treballat sobre el terreny per restablir la normalitat.
Els usuaris i sindicats reclamen inversions urgents i responsabilitats davant un servei que, malgrat la seva importància per a la mobilitat quotidiana, acumula dèficits crònics. Mentrestant, Protecció Civil manté activa la vigilància sobre possibles noves incidències, i Renfe continua treballant per normalitzar la situació.