Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquest divendres a la tarda una persona que havia patit una caiguda i havia quedat atrapada a les roques de la platja de l’Home Mort, al municipi de Sitges. L’avís de l’accident s’ha rebut a les 14.54 hores.
Un cop al lloc dels fets, els equips d’emergència han estabilitzat l’afectat a peu de platja, ja que presentava lesions de caràcter greu. Posteriorment, ha estat evacuat fins a un punt accessible, on els efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) l’han atès abans de traslladar-lo, en estat greu, a l’Hospital de Bellvitge.
En l’operatiu de rescat hi han participat dues dotacions dels Bombers, el Grup d’Actuacions Especials (GRAE), un metge del MAER i un helicòpter medicalitzat del SEM. A més, el SEM ha mobilitzat dues ambulàncies i un equip conjunt format per bombers i personal sanitari.
Després de l’incident, les autoritats han tornat a recordar la necessitat d’extremar la prudència a les zones rocoses de les platges, especialment per evitar caigudes i accidents que poden tenir conseqüències greus.
