Èxit d'afluència a la 34a edició de la Fira de Novembre de Vilanova i la Geltrú

L’esdeveniment ha reunit 216 expositors, dels quals 148 són de la ciutat, dada que confirma el pes del teixit econòmic local

10 de novembre de 2025 a les 20:12h

La 34a Fira de Novembre va cloure diumenge a Vilanova i la Geltrú amb un balanç positiu d’assistència, tot i la pluja de dissabte al matí que va obligar a reprogramar algunes activitats. L’esdeveniment ha reunit 216 expositors, dels quals 148 són de la ciutat, dada que confirma el pes del teixit econòmic local.

Qui hi ha participat

Repartiment per sectors i espais:

  • Comerç local: 21

  • Serveis: 33

  • Entitats: 9

  • Mobilitat: 23

  • Alimentació: 27

  • Rambla de la Pau (Monument a Macià): 4

  • Plaça de la Vila: 33

  • Plaça del Mercat: 53

  • Plaça de les Neus: 11

  • Espai FAC: 2

Els expositors han valorat el desenvolupament de la Fira i el flux de públic durant el cap de setmana.

Plaça de la Vila: tren i emprenedoria

La plaça de la Vila ha tornat a ser el nucli de la Fira, amb una doble mirada: la capitalitat ferroviària i l’ecosistema emprenedor. La regidora Anna Ribera ha remarcat l’objectiu de consolidar Vilanova com a referent ferroviari a Catalunya, posant en valor un ecosistema que combina indústria, formació, patrimoni i innovació.

L’Anella Ferroviària ha despertat especial interès, amb activitats interactives com el simulador de conducció de trens de l’Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas. La dinamització, a càrrec de La Panero amb l’espectacle “Teresa, la Interventora”, ha guiat el públic —sobretot familiar— entre propostes amb to d’humor i poètic.

VNG Ecosistema Emprenedor, la novetat

La nova carpa VNG Ecosistema Emprenedor, translúcida i amb programació diferenciada cada dia, ha posat el focus en tot el cicle de vida d’una empresa: de la idea a la consolidació o relleu. Segons Ribera, ha estat un dels espais més dinàmics, amb el pas de més de 70 petites empreses.

34a fira VNG 2

Participació destacada:

  • 15 emprenedors a sessions de formació

  • 20 empreses a l’Espai Negocis

  • 10 empreses i 5 mitjans al Meet-a-Media

  • 15 reemprenedors i cedents al programa Reempresa

  • 16 firmes al Showroom d’Emprenedoria

Els participants subratllen visibilitat, contactes professionals i difusió en un entorn col·laboratiu.

La Festa de l’Espigall, al programa oficial

Per primer cop integrada a la Fira, la Festa de l’Espigall va omplir el carrer de Lleida amb tallers de mini-horts, tastos i un mercat de vins, caves, oli i espigalls, posant en relleu el producte de proximitat. Es van lliurar reconeixements a Montse Marcé (Associació Espigalls del Garraf), Germina Sánchez “Mimi” (bar-restaurant del Mercat del Centre) i Victòria Vidal.

Avanç del Carnaval 2026

A l’Espai FAC es va presentar el cartell del Carnaval 2026, una obra col·laborativa d’Irene Garzie i Josep Oriol Pino: una composició artesanal, amb màscares i motius carnavalescs en ceràmica esmaltada, que reivindica el procés manual lluny de pantalles i tecnologia.

Impacte econòmic i digital

Ribera ha defensat la Fira com a motor d’activitat: un aparador que beneficia comerç i restauració i que, malgrat el temps, confirma l’encert del format a cel obert al centre de la ciutat.

A xarxes, la Fira ha tingut notable ressò. El compte municipal d’Instagram ha sumat 383.396 visualitzacions durant els dies de Fira, amb un abast mitjà de gairebé 12.000 per publicació (font: Metricool). Els 8 reels i 115 stories acumulen 209.279 visualitzacions. Continguts més vistos:

  • Fem Salut a la Fira: 12.935

  • Cartell del Carnaval 2026: 12.591

  • Meet-a-Media (VNG Ecosistema Emprenedor): 6.797

  • Inauguració: 4.915

  • Simulador ferroviari (Institut FX Lluch i Rafecas): 3.431

  • “Teresa, la Interventora” (La Panero): 3.055

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit