Aquest dijous al matí, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú valorarà si es mantenen o s’ajornen els esdeveniments previstos amb motiu del Dijous Gras. Aquesta decisió dependrà de com evolucioni la situació meteorològica i dels possibles impactes associats a l’episodi d’alerta per vent que ha emès Protecció Civil a tot Catalunya.
Impacte principal sobre la Merengada i activitats vespertines
L’acte més multitudinari d’aquesta jornada, la Merengada, prevista per a les cinc i mitja de la tarda (17:30 hores), és un dels principals focus d’atenció. També es revisarà el desenvolupament d’altres activitats programades durant el vespre. Entre aquestes, hi ha celebracions importants com el cinquantenari del primer Arribo, previst per començar a dos quarts de vuit (19:30 hores), així com les xatonades populars, que estan organitzades des de les vuit del vespre (20:00 hores).
Decisió condicionada pel final del període d’alerta
A primera vista, aquests actes coincidirien amb el moment en què finalitza el període d’alerta decretat per vent fort, però segons ha informat l’Ajuntament, "la decisió definitiva es prendrà en funció de l’evolució de la situació". Aquest criteri busca garantir la seguretat dels assistents tenint en compte qualsevol eventualitat que pugui sorgir durant el dia.
