Adjudicades per 1,27 MEUR les obres dels camps de futbol de Segur i Juan Ríos

La Generalitat subvenciona les dues actuacions amb 623.990 euros. Els treballs inclouen la renovació de la gespa del camp de Segur i l’ampliació del Juan Ríos amb un camp de futbol 7

28 d'octubre de 2026 a les 10:33h

El ple de l’Ajuntament de Calafell ha aprovat l’adjudicació a l’empresa Voracys, SL, de les obres de remodelació del Camp de Futbol Municipal de Segur i d’ampliació del Camp de Futbol Municipal Juan Ríos per un import de 1.269.898,10 euros. El pressupost inicial de licitació era de 1.383.575,57 euros, de manera que l’adjudicació representa una baixa del 8,3%.

La Generalitat de Catalunya subvenciona les dues actuacions amb 623.990 euros, en el marc del Pla de Xoc de millora de les instal·lacions esportives de Catalunya. Segons l’Ajuntament, Calafell ha obtingut l’import màxim previst, que cobreix gairebé la meitat del cost de les obres.

“Feia molts anys que la Generalitat no ajudava els ajuntaments en la millora de les instal·lacions esportives. Estem contents que aquest govern, encapçalat pel President Salvador Illa, hagi tingut aquesta sensibilitat i hagi recuperat aquests ajuts pels ajuntaments, tant necessari”, ha manifestat l’alcalde de Calafell, Ramon Ferré.

Renovació de la gespa a Segur

Al Camp de Futbol Municipal de Segur, els treballs consistiran a substituir la gespa artificial, que no s’ha renovat des de la seva instal·lació, el 2006. El material serà el mateix que es va col·locar fa un any al camp Juan Ríos. L’actuació tindrà una durada estimada de tres a quatre setmanes i es preveu executar abans de final d’any, tot i que la data encara està per concretar.

“Aquesta millora del camp de Segur permetrà entrenar i disputar partit en òptimes condicions als més de 500 esportistes de l’Escola de Futbol Base de Calafell. Les noies i els nois que practiquen futbol són la nostra prioritat, ja que apostem per unes instal·lacions de primer nivell per a que els més menuts puguin fer esport amb seguretat i garanties”, ha explicat la regidora d’esports de l’ajuntament de Calafell, Julia Fernández. “Però, també, es beneficiaran les altres entitats que utilitzen el camp, com l’Atlètic Segur, el C.F. Calafell i els veterans”, ha continuat dient la regidora.

Un nou camp de futbol 7 al Juan Ríos

Al camp Juan Ríos es construirà un nou camp de futbol 7. Abans de començar les obres, caldrà redactar el projecte executiu. Els treballs, que podrien allargar-se aproximadament un any, inclouran moviments de terres, enderrocs de murs, rampes de formigó, una nova graderia i la instal·lació de gespa.

“L’actuació en aquest camp de futbol és més complexa, tot i que el camp que es farà és de futbol 7. Cal fer moviments de terres, enderrocs de murs, fer rampes de formigó i una nova graderia, a més de posar la gespa”, ha conclòs Julia Fernández.

L’alcalde ha assegurat que les actuacions formen part dels compromisos del govern municipal. “L’equip de govern compleix el seu compromís electoral de renovar la gespa del camp de futbol de Segur i ampliar el camp de futbol municipal Juan Ríos amb un camp de futbol 7 dins de la legislatura”, ha explicat Ramon Ferré. “Des de que soc a l’alcaldia, la millora de les instal·lacions esportives ha estat una de les nostres prioritats. L’esport formatiu ha de tenir les millors instal·lacions possibles”, ha conclòs l’alcalde.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara