L’Ajuntament de Vilafranca veu “molt positivament” la voluntat de la Generalitat expressada per la consellera de Territori, Sílvia Paneque, d’allargar fins a Vilafranca la línia de rodalies R8 que actualment connecta Martorell Central amb Granollers Centre passant per la Universitat Autònoma. Aquesta línia compta ara mateix amb una oferta de només un tren per hora i sentit i, segons preveu la Generalitat, passaria a tenir trens cada 30 minuts i arribaria fins a Vilafranca.
L’ampliació de l’R8 fins a Vilafranca suposaria generar noves connexions de l’Alt Penedès amb el Vallès i sobretot amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment el servei de tren fins a l’Autònoma des de Vilafranca implica fer transbord a Martorell i invertir 2 hores per fer un trajecte que per carretera es pot fer en uns 35 minuts.
El tinent d’alcalde d’Espai Públic i Transició Ecològica, Miquel Medialdea, recorda que l’arribada de la R8 fins a Vilafranca és una demanda històrica de Vilafranca, de l’Alt Penedès i darrerament també dels municipis de l’Arc Metropolità davant la Generalitat. “L’allargament fins a Vilafranca es pot implementar de manera fàcil ja que la línia està construïda. Només cal voluntat política. Ara esperem concrecions pel que fa al calendari i també que s’atenguin la resta de demandes: solució als problemes endèmics de la R4, la millora de les connexions amb Tarragona i que s’estudiï la implantació d’un servei de regionals a Vilafranca”, ha explicat.
Medialdea ha recordat que les demandes del territori en matèria de transports han estat reiterades tant amb l’anterior Govern com amb l’actual. “Ens hem reunit amb els directors generals de Transport i amb la Delegació del Govern al Penedès i l’alcalde les va plantejar en la reunió que va tenir el mes de novembre passat amb el president de la Generalitat, Salvador Illa”, ha dit.