Adif ha anunciat aquesta setmana l’adjudicació de la redacció del projecte de les actuacions necessàries per millorar la integració urbana del pas del tren a Vilafranca del Penedès.
Amb un pressupost d’1,46MEUR, es desenvolupen les accions programades en el conveni signat el mes de juliol de 2023 entre Adif, Adif-Alta Velocitat i l’Ajuntament vilafranquí. L’alcalde, Francisco Romero, ha rebut amb satisfacció la notícia, i diu: “ens permet seguir amb el calendari marcat en la darrera reunió de seguiment, amb aquest primer pas important per avançar en el cobriment de la via del tren”. Romero ha recordat que aquest és un comunicat resultat de les reunions entre les comissions de seguiment d’Adif i l’Ajuntament i que el conveni entre les parts estipula diverses actuacions de millora a executar en un termini de 5 anys.
El calendari previst indica que les obres haurien de començar la tardor de 2026, “però s’haurà de concretar per quin tram s’inicien. En tot cas, és important felicitar-nos d’aquesta notícia, perquè és una necessitat que respon a una aposta històrica de Vilafranca per integrar correctament el pas del tren, aprofitant per millorar els espais públics i l’ús ciutadà”, ha reconegut l’alcalde.
Adif ha anunciat que s’estudiaran les solucions tècniques per a la línia d’amplada convencional Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders i la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona, amb aquestes actuacions principals: Un nou cobriment de la línia entre el Pont de Moja i el tram ja cobert, el cobriment del recorregut de la línia convencional a la zona de l’estació de Rodalies, la millora de l’accessibilitat a l’estació entre el vestíbul i les andanes, i la disposició de diferents trams de pantalles acústiques en zones sensibles del carrer de Mossèn Trens i l’avinguda de la Pelegrina, a més del Parc del Poble Nou.