Les dades recollides a l’Oficina de Turisme de Vilafranca del Penedès permeten qualificar la Setmana Santa com a molt positiva per al turisme a la ciutat, amb un total de 357 persones ateses, la qual cosa suposa un augment significatiu respecte als mesos anteriors.
La majoria dels visitants provenien de Catalunya, un 56% corresponen a persones de l’Alt Penedès, Vilafranca inclosa. El públic estranger, que representa el 12,3% del total de visitants, és principalment francès (2,5% del total), alemany i anglès.
La informació general i les rutes i itineraris són els temes que més se sol·liciten per part dels visitants, cosa que posa de manifest l’interès per conèixer els atractius turístics de la ciutat.
El 21,3% dels visitants pernocten a la ciutat, i d’aquest percentatge, el 53% ho fa durant tres nits, majoritàriament en hotels, amb un 55% de les pernoctacions.
El 66% de les persones que ens visiten venen en família (33,6%) o en parella (32,6%). Per donar resposta a aquesta tipologia de visitants, des del Servei de Turisme, conjuntament amb Medi Ambient, s’han articulat 3 productes de Turisme Familiar: “Buscant els Ous de Pasqua” (només disponible durant la Setmana Santa) i “La Motxilla naturalista”, on els ingredients bàsics eren la natura, el joc i el descobriment del territori, i “A la recerca dels Vitis”, proposta centrada en el nucli urbà de la vila. Aquestes dues últimes propostes van més enllà de Setmana Santa.
“Estem molt satisfets amb els resultats de la Setmana Santa, ja que hem notat un augment significatiu en el nombre de visitants locals i internacionals a la ciutat”, comenta la regidora de Turisme de Vilafranca del Penedès, M. Dolors Rius. “Aquestes dades ens animen a seguir treballant per promocionar la ciutat i els seus atractius turístics per interessar als visitants i validen les propostes impulsades des de l’Ajuntament”, ha afirmat.