Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

La periodista al Pròxim Orient Roser Oliver farà el pregó de Fires de Sant Sadurní

Avatar photo
La cita és divendres 6 de setembre a les 20h, en directe a Ràdio Sant Sadurní

El divendres 6 de setembre a les 20h la pregonera d’enguany, la periodista i corresponsal al Pròxim Orient Roser Oliver i Olivella, donarà el tret de sortida oficial a les Fires i Festes 2024.

Després del pregó i, com es fa des del 2018, es clourà l’acte amb actuacions de Cultura Popular.

Va néixer a Sant Sadurní d’Anoia el 1965 i va viure al municipi de forma fixa fins als 18 anys, quan va marxar a viure a Barcelona per estudiar. Filla de Cal Calixtus, al carrer Diputació, ha anat tornant al municipi a casa de la seva mare, que va morir fa un parell d’anys, i encara torna sovint a veure els germans i amics.

Llicenciada a la UAB en Ciències de la Comunicació, postgrau en Estudis internacionals per la UAB, ha viatjat a més de 70 països durant la seva trajectòria professional, on ha cobert molts conflictes bèl·lics, com el genocidi de Ruanda, la Guerra de Bòsnia, la de Kosovo, el conflicte entre Israel i Palestina o la Guerra d’Afganistan.

Treballa a TV3 des de 1990, on va començar com a ENG. Va formar part durant 11 anys de l’equip del 30 minuts i va dirigir el programa «En directe» i ha fet reportatges sobre els atemptats a Casablanca, Dubai, les bandes de l’est a Bulgària i Romania, els desapareguts a Mèxic, el 20è aniversari de la caiguda del mur de Berlín o l’enderrocament de Hosni Mubarak a Egipte, a banda de múltiples reportatges de caire social. Des del 2019 treballa a la secció d’Internacional dels informatius de TV3 i el 2022 es va convertir en la nova corresponsal de la corporació al Pròxim Orient, des de la ciutat de Jerusalem.

Ha estat premiada en diverses ocasions pels seus documentals com “Escanyats per la hipoteca” mereixedor del ‘Premi Consell Municipal de Benestar Social de Barcelona’, o “Trànsit, menors transsexuals“, que va rebre el ‘premi a millor documental’ al Seattle Transgender Film Festival, el segon premi al ‘Japan Prize’ i que va ser seleccionat als festivals de Tessalònica a Grècia, al KASHISH Mumbai a Índia, al Festival des Libertés de Bèlgica, al Bloomington Pride Film Festival als Estats Units, i al Chania Film Festival de Creta.

També va col·laborar a Ràdio Sant Sadurní.

La pregonera s’ha agafat vacances per poder estar al seu municipi natal i fer el pregó de fires, malgrat la complexa situació en què es troba ara mateix el Pròxim Orient. Fa anys que des de l’Ajuntament se li ofereix fer de pregonera però no havia estat possible per temes d’agenda, ja que reconeix que la seva feina és imprevisible: «El pregó perillava i encara perilla, en qualsevol moment que passi una cosa grossa hauria de tornar pitant cap allà. La nostra feina, dels corresponsals, sempre és estar pendent del que pugui passar i canviar els plans quan menys t’ho esperes». Si tot va bé serà a Sant Sadurní el divendres 6 de setembre i el dia 8 ja té bitllet de tornada a Jerusalem.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El festival ciclista de Girona Sea Otter Europe comptarà per la copa del món de gravel

Notícia següent
Violant Cervera Horta de Lleida

Violant Cervera demana concreció sobre l’acollida de persones temporeres a l’Horta

Notícies relacionades