Dimarts, 11 de febrer de 2025
És notícia

El programa “Sant Sadurní, ciutat mediadora”, arriba als 20 anys

Avatar photo
Enguany, el servei de mediació ha atès més de 200 persones en 450 actuacions, la majoria problemes familiars i conflictes veïnals
Dos punys

El 21 de gener, Dia Europeu de la Mediació, s’ha convertit, en una tradició consolidada i en una cita anual emblemàtica per a tota la comunitat mediadora de Catalunya. Cada any, el Departament de Justícia, Drets i Memòria i una diversitat d’institucions i entitats col·laboradores, ofereixen un extens programa d’actes amb motiu d’aquesta diada que es commemora a tot Europa per promoure la mediació i els altres ADR  (sistemes alternatius de resolució de conflictes)  i difondre’ls entre la ciutadania.

La mediació és un procés col·laboratiu i un instrument per abordar el conflicte a través del diàleg, l’escolta i el respecte mutu, amb el suport de professionals de la mediació. Aquesta figura, amb formació especialitzada en la resolució de conflictes, acompanya les parts perquè puguin expressar les seves inquietuds i necessitats i, alhora, puguin entendre les de l’altra. D’aquesta manera, les persones participants troben solucions en què totes surten beneficiades i es reforcen les bases d’una convivència inclusiva com a element transformador de la societat.

És voluntari, confidencial, on els protagonistes i màxims responsables són les persones que tenen el conflicte. El mediador és neutral i imparcial, en cap cas, fa de jutge.

 

Sant Sadurní, ciutat mediadora

L’any 2005 Sant Sadurní va iniciar el programa “Sant Sadurní, ciutat mediadora” i des d’aquell moment fins avui, són diverses les actuacions que s’han portat a terme,  amb un ampli ventall de tasques que van des de la intervenció de casos així com la formació, sensibilització i divulgació de la cultura de pau.

També s’ha portat a terme “Intervencions Comunitàries” que integren la intervenció de la persona mediadora en els espais de socialització, tallers a les escoles sobre Resolució de Conflictes i Comunicació no violenta, formació a professionals i xerrades a tota la comunitat educativa: infants, adolescents, professorat i famílies.

Amb què et pot acompanyar el servei de mediació de Sant Sadurní?

Si teniu un problema en l’àmbit:

  • Familiar (separacions, ruptures, relació intergeneracional, cura gent gran, mala convivència o comunicació dins la llar o en altres espais…)
  • Veïnal (sorolls, fums, males olors, animals domèstics, qualsevol tema dins les comunitats, impagaments, mala relació…)
  • Escolar (relació entre alumnat, entre professorat, entre famílies…)
  • A la via pública i instal·lacions públiques (al carrer, places, danys d’equipaments…)
  • Associatiu (entitats, equips de treball, temes contractuals…)

Us podeu adreçar al servei de Mediació i acollida, al C/Sant Pere, 36, al telèfon 93 891 30 29 o a [email protected].

 

Les xifres

Enguany, el servei de mediació ha atès més de 200 persones i ha duplicat, respecte al període 2024, el nombre d’intervencions realitzades arribant a 450. S’han tractat 69 casos, dels quals un 37% són conflictes veïnals i un 40% són problemes familiars. La resta, d’àmbit escolar, espai públic, associatius o activitats econòmiques. S’han tancat 54 casos, amb un 48% de facilitacions positives i acords verbals o escrits entre les parts; la resta de casos, s’han tancat com a interromputs per no poder continuar el procés o derivat a altres serveis.

Pel que fa a la tasca de formació i sensibilització de la mediació, mencionar, la forta demanda que hi ha hagut dels 5 centres educatius del municipi, havent desenvolupat 44 activitats formatives en format tallers participatius a tota la comunitat educativa (infants, adolescents, joves, famílies i professorat) arribant a un total de 1024 persones.

Com a novetat d’aquest 2025, el servei de mediació de Sant Sadurní ja forma part del programa de mediació ciutadana de la Diputació de Barcelona, dins del servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida. El dia 23 de gener, s’assistirà als Cercles de Comparació intermunicipals per compartir amb la resta de serveis de mediació ciutadana de la província i els seus professionals i així, establir una metodologia de treball col·laborativa, amb periodicitat anual i suport continu d’avaluació i millora de la prestació i la gestió dels serveis públics.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
industries-santa-coloma-futsal-ajuntament

Industrias Santa Coloma rep el reconeixement de l’Ajuntament per guanyar la Copa Catalunya

Notícia següent
Equip tecnic mont roig

Mont-roig del Camp impulsa una innovadora avaluació digital del sector turístic del municipi

Notícies relacionades