El Ple del Parlament aprova una moció de millora de la mobilitat al Penedès

Avatar photo
L’Ajuntament de Vilafranca ha rebut amb satisfacció la proposta, destacant l’acord de consens assolit

El Ple del Parlament de Catalunya ha aprovat una moció per impulsar diverses mesures que millorin el servei de transport públic a la Vegueria Penedès. L’Ajuntament de Vilafranca ha rebut amb satisfacció la proposta, destacant l’acord de consens assolit. L’alcalde, FranCisco Romero, ha valorat que “després del debat parlamentari, hi ha hagut molt de consens en un acord amb temes que fan referència a serveis que mereixem i que s’han reclamat des de l’Ajuntament de Vilafranca”.

La moció insta el Govern català a impulsar diverses mesures que resolguin les mancances del servei de transport públic al Penedès, destacant:
•    Reforçar la xarxa d’autobusos interurbans entre el Penedès i Barcelona i la UAB, garantint places suficients en totes les expedicions, especialment a les hores punta de matí i tarda on resulta imprescindible incrementar els horaris existents.
•    Connexió ferroviària de la Vegueria Penedès amb el Camp de Tarragona, a partir del perllongament de la línia RT2 de Rodalies-RENFE de l’Arboç fins a Vilafranca, i implantació d’una nova línia de Rodalies entre Vilanova i Tarragona.
•    Reforçar la xarxa d’autobusos interurbans entre les capitals comarcals de la Vegueria Penedès.
•    Elaboració d’un estudi de projecte per executar, amb un calendari d’actuacions definit, una estació de la xarxa d’alta velocitat a Vilafranca i creació d’una xarxa regional d’alta velocitat.
•    Implantació d’un títol integrat en una mateixa zona tarifària per als municipis de Vegueria Penedès.

L’alcalde de Vilafranca assenyala la importància de comptar amb un transport de tren eficaç, i que connecti de forma més directa amb Barcelona i Tarragona, donant sortida a la situació de col·lapse actual del servei de Rodalies. Per a FranCisco Romero és “important que el Parlament es posicioni a favor d’una reclamació del Penedès, com és l’aturada de trens regionals a Vilafranca, que suposarà una millora destacable de la connexió ferroviària, complementària al servei de Rodalies, i una gran millora del transport ràpid amb Barcelona i Tarragona”.

Aturada de trens regionals
L’alcalde vilafranquí es mostrava optimista amb la viabilitat de la nova estació de regionals, que Adif ha d’avaluar, recordant que “l’estudi de viabilitat que vam presentar fa un any, realitzat per l’enginyer de camins Jordi Julià que s’ha incorporat a l’equip de la Conselleria Territori, Habitatge i Transició Ecològica, indicava que és possible i convenient a Catalunya una xarxa de serveis regionals d’alta velocitat amb parada a Vilafranca”. La ubicació de l’estació a l’actual emplaçament de la base de manteniment d’Adif, segons aquest estudi previ és “idònia i viable tècnicament, encaixa en el sistema actual i no entra en conflicte amb el model d’explotació actual de la línia”. FranCisco Romero valora que “abans no sigui una realitat aquesta nova estació, apostem per iniciar el servei de trens regionals amb parada a l’estació actual”.

Pel que fa al servei d’autobús, a la necessitat de reforçar la connectivitat amb Barcelona i Tarragona, l’alcalde de Vilafranca del Penedès també destaca el punt de la moció que planteja millores en la connectivitat entre les capitals de la Vegueria Penedès, fent arribar l’actual servei de bus express entre Igualada, Vilafranca i Vilanova fins al Vendrell.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’obren les inscripcions per a la 10a edició de la Marxa del Pelegrí

Notícia següent

Andorra la Vella crea una nova subvenció per a entitats socials

Notícies relacionades