La Vegueria del Penedès s’ha plantat. El territori reclama un canvi en l’entramat del transport públic penedesenc i una política de mobilitat que deixi d’estar pensada amb la lògica de la capital. “El govern va prendre la decisió de fer l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de les Terres de l’Ebre i convertir la vegueria en una única zona per afavorir la mobilitat. Demanem el mateix tracte que a les Terres de l’Ebre“, reclama Jaume Casañas, diputat de la Diputació de Tarragona i primer tinent d’alcalde de Cunit.
La iniciativa, que presentarà Junts i Impulsem tant al Parlament com als ajuntaments del Penedès, busca crear una ATM que englobi tot el territori i eviti els actuals desajustos amb les zones i els sectors. De fet, només cal veure el mapa de zones, on el Penedès està esquinçat per totes bandes.
“Millorar la mobilitat al Penedès vol dir millorar moltes altres polítiques sectorials a la vegueria. La vegueria del Penedès tindria una zona específica en el mapa del transport públic, amb títols integrats que ens permetrien moure’ns per tota la vegueria, ja sigui amb autobús o amb tren, amb un mateix bitllet. Som un territori molt penalitzat, amb una mobilitat obligada cap a Barcelona, dissenyada des d’un despatx de Barcelona”, subratlla Casañas.
A més, l’Autoritat Territorial de la Mobilitat al Penedès seria clau a l’hora de definir el mapa del transport públic. Precisament, Casañas demana celeritat per implementar aquesta estructura, ja que el 2028 s’acaben les concessions dels busos interurbans i s’hauran de replantejar. “Si no tenim una ATM, el transport públic a la vegueria el continuaran dibuixant des d’un despatx de Barcelona”.