La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, va fer ahir dilluns la seva primera visita oficial a Vilafranca. Parlon va ser rebuda a la comissaria de la Policia Local, al c/ Pati del Gall, per l’alcalde de Vilafranca, FranCisco Romero, la primera tinenta d’alcalde, Lourdes Sànchez, i el tinent d’alcalde de Seguretat i Convivència, Ramon Zaballa, a banda de comandaments dels cossos de la Policia Local i dels Mossos d’Esquadra.
A banda de visitar la comissaria, va mantenir una reunió de treball per analitzar la situació de la vila en l’àmbit de la seguretat i la convivència, el plans de treball tant de l’ajuntament com de la conselleria, així com els projectes i les línies de futur previstes. En finalitzar la reunió i davant els mitjans de comunicació, l’alcalde FranCisco Romero va explicar que la reunió va servir per exposar el pla de mandat de l’equip de govern municipal “on hem apostat fermament perquè la seguretat sigui una prioritat. Hem obert convocatòria pública per incrementar la Policia Local fins a 77 membres, que són els que estan pressupostats aquest any 2025, estem treballant en el projecte de la nova comissaria a l’antiga caserna de la Guàrdia Civil, hem apostat per les figures dels serenos i els agents cívics, per l’increment de càmeres de seguretat a l’espai públic i la creació d’una nova sala de coordinació operativa a la comissaria de la Policia Local”.
L’alcalde va comentar que les dades, a manca de celebrar la Junta Local de Seguretat, “apunten a una millora dels furts en domicilis i a l’espai públic, que han baixat. Treballem la seguretat ciutadana amb una visió integral de la ciutat des de disseny de l’espai i l’enllumenat públic, etc, per assegurar la tranquil·litat ciutadana a tots els barris”. FranCisco Romero recordava la necessitat de dotar amb més recursos el cos de Mossos d’Esquadra, “que és en qui recauen en primera instància les competències en temes de seguretat ciutadana. Cal aprofundir la col·laboració que mantenen els dos cossos per fer front als reptes que tenim”. Romero li va fer arribar també a la consellera les reivindicacions del món local per endurir les penes contra la delinqüència multireincident i la necessitat que es doti de més mitjans el sistema judicial.
Integració al 112
La consellera, per la seva banda, lloava l’aposta ferma per la seguretat que fa l’Ajuntament de Vilafranca, “incrementant la plantilla de la Policia Local i projectant una nova comissaria. En la mesura que puguem anirem incrementant també la dotació de Mossos d’Esquadra a l’Àrea Bàsica Policial de Vilafranca, actualment amb 103 agents, per enfortir encara més la coordinació que mantenim els dos cossos policials. Treballem amb l’objectiu d’arribar als 25.000 agents a Catalunya l’any 2030”.
Com a línies de futur Núria Parlon apuntava la necessitat de renovar els convenis de la conselleria amb les Policies Locals i la integració de la Policia Local de Vilafranca al 112 “per poder respondre de manera immediata i sobre el terreny qualsevol emergència que es rebi”. Sobre la situació de la seguretat ciutadana a la Vila, afirmava que les dades apuntaven a una “certa estabilitat amb tendència a la millora en determinades tipologies delictives”.
A la tarda, la consellera va ser rebuda a la Casa de la Vila, on va signar al llibre d’honor. Ahir a la tarda Parlon va presentar al Consell Comarcal de l’Alt Penedès un conveni amb l’Ajuntament de Vilafranca i amb altres municipis per tal que joves que cometin delictes contra la salut pública per consum o tinença de drogues puguin fer treballs socials i evitin les sancions econòmiques.