Efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de Tarragona, durant el transcurs d’un dispositiu de control en una de les sortides de l’AP-7, van detectar un parell de vehicles amb matrícula italiana que els van resultar sospitosos.
Després de donar-los l’alt, el primer vehicle va realitzar una forta frenada amb intenció d’evitar el control, rebent l’impacte del segon vehicle que circulava molt a prop. El conductor del primer vehicle va aconseguir fugir a peu, deixant el vehicle accidentat enmig de la via. Per la seva banda, el segon vehicle va emprendre la fugida a gran velocitat per la C-32 sense que pogués ser atrapat.
Per part del Centre Operatiu de Guàrdia Civil, es va participar en totes les patrulles de Guàrdia Civil en servei, així com a la central de Mossos d’Esquadra i Policia Local del Vendrell, que van iniciar la cerca sense que de moment hagin estat localitzats.
Durant el registre del vehicle abandonat, es van intervenir 9 bosses plàstiques de grans dimensions amb marihuana i diversos assecadors de cabdells de marihuana. Tant la substància intervinguda com el vehicle aprehès, van ser traslladats a dependències de la Comandància a Tarragona on, després d’efectuar el pesatge de les substàncies intervingudes, es va comprovar que transportaven 22,200 kg de cabdells de marihuana.
La droga té un valor en el mercat espanyol de prop de 41.400 euros, encara que aquest valor augmenta en països europeus en els quals es presumeix que anava dirigida la substància, podent fins i tot duplicar o triplicar el seu valor segons el destí final de la marihuana.
Tota la droga decomissada ha quedat a la disposició del Jutjat en funcions de Guàrdia dels del Vendrell, on lliuraran les diligències policials instruïdes una vegada es finalitzin, ja que es continua la cerca tant del vehicle fugit com del conductor del turisme intervingut.