Els usuaris afectats per la reprogramació de les obres d’Adif a Sant Vicenç de Calders han viscut amb impotència i resignació les noves afectacions al servei, que s’allargaran tots els caps de setmana de febrer. Es tracta d’uns treballs que han començat aquest dissabte i que tenen impacte en els primers i últims trens de les línies R2 Sud, R4 i trens regionals R16 i R17. Per garantir la mobilitat dels viatgers s’ofereix un servei alternatiu per carretera des de Cunit fins a Sant Vicenç o fins a Tarragona en el cas dels regionals.
Alguns s’han assabentat de l’operativa quan ja eren al comboi, com és el cas de la Mercedes Bosman, que anava fins a Sant Vicenç amb l’R17. Per evitar més contratemps i arribar més tard al seu destí, ha optat per demanar que la vinguessin a buscar en cotxe a l’estació de Cunit. “S’hauria d’avisar a l’estació de Sants, ara ens fan agafar un bus però nosaltres preferim que ens vinguin a buscar”, ha assenyalat a l’ACN.
Tampoc estava al cas que caldria continuar el seu trajecte en autobús en Rubén Beguer, qui va a Barcelona un cop per setmana amb tren. “Això ara em fa perdre temps per arribar a Tarragona, on he d’anar i caminar quaranta minuts fins al barri de Sant Pere i Sant Pau. Amb el fred que fa, ja diràs… és un obstacle bastant gros”, ha explicat a l’ACN. Altres, com l’Aitana Besga, s’ho han pres amb més paciència. En el seu cas, era conscient de la situació que afecta els últims i primers trens del cap de setmana.
La preocupació per part de la Plataforma Dignitat a les Vies es concentra especialment en l’efecte que puguin tenir les obres en els primers combois coincidint amb un dia laboral. Durant tot el mes de febrer, està previst que quedin afectats sis trens cada dilluns al matí (tres corresponents a l’R2 i tres més de l’R4). En declaracions a l’ACN, la portaveu de l’entitat, Anna Gómez, ha apuntat que temen que tot plegat comporti un increment de temps en els trajectes dels usuaris. Per pal·liar la situació, Renfe ha avançat l’horari dels autobusos, si bé requerirà que els usuaris de les primeres freqüències d’aquestes línies hagin de matinar més per ser a Barcelona a l’hora habitual. “Som conscients que al Corredor sud li queda molta més agonia per endavant, quedaran moltes més obres. Són coses que hem de passar i ara mateix no n’hi ha una altra”, ha subratllat Gómez.
Està previst que aquestes noves afectacions s’allarguin fins al març. Ara bé, els treballs no han d’endarrerir les obres del túnel de Roda de Berà, que s’espera que finalitzin en la data prevista. Així, el 3 de març es recuperarà la circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona, si bé la replanificació de les actuacions a Sant Vicenç comportaran modificacions al servei que s’estan tancant amb Adif i Territori i que resten pendents de comunicar.