Font ha defensat que la C-31 cal que respongui a una estàndards de qualitat i seguretat majors”, i ha avançat que hi haurà una segona fase d’aquesta reforma que es focalitzarà al terme municipal de Calafell, la qual es presentarà properament al govern municipal.
Entre les diferents mesures previstes ara per ara a Cunit, hi destaca la construcció d’una nova rotonda al carrer Montblanc, la revisió de les cruïlles als carrers Ebre, Sorres, Figueres i Diagonal, i la millora de la seguretat en els passos de vianants. Al mateix temps, hi ha previst reformar les voreres per fer-les més accessibles i instal•lar més semàfors.
La voluntat de la Generalitat és que aquestes mesures ajudin a reduir la velocitat del trànsit dels gairebé 20.000 vehicles que diàriament utilitzen la C-31, creuant el municipi. Amb una reducció de la velocitat, Cunit confia que es reduirà el nombre d’accidents, que entre els anys 2014 i 2015 va superar la norantena. Segons dades facilitades per l’ajuntament, dels 91 accidents comptabilitzats en aquests dos anys, 9 van provocar ferits de gravetat.
“Tenim un problema de seguretat important”. Així ha resumit l’alcaldessa Montserrat Carreras la situació que pateix la C-31, recordant que els darrers anys s’havien fet “petites millores” i insistint que “calia una solució global”. Carreras confia que les obres podran començar durant el 2018, tal com ha augurat Ricard Font durant la presentació de l’estudi.
Tot i la satisfacció del govern, l’alcaldessa també ha assenyalat que aquesta pacificació no atura el reclam del municipi per aconseguir que es redueixi el trànsit, com s’ha reivindicat en diverses manifestacions i talls de carretera durant l’últim any. Montserrat Carreras veu les millores de seguretat com un nou pas per prioritzat els vianants i bicicletes i poder declarar, més endavant, la C-31 com a travessia urbana, per a que sigui obligatori tenir una carretera alternativa.
Segons l’alcaldessa, el Departament de Territori continua treballant en la possibilitat que es desviï el trànsit per la C-32, dins la futura reforma del sistema de peatges, i ha assegurat que el municipi manté viva la seva reivindicació per aconseguir que així es faci. “Necessitem les dues coses: que Cunit sigui més segur i que hi passin menys cotxes”, ha conclòs.