Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

Les capitals del Penedès reclamen al Govern unificar el preu del transport públic

Avatar photo
Els alcaldes també exigeixen calendari i pressupost per desplegar les millores de mobilitat aprovades al Parlament

Els alcaldes de les quatre capitals de comarca de la Vegueria Penedès s’han reunit aquest dimecres a Vilafranca del Penedès, en el marc de les trobades periòdiques per coordinar accions i estratègies conjuntes en benefici del territori. La trobada, amb els alcaldes Marc Castells d’Igualada, Kenneth Martínez del Vendrell, Juan Luis Ruiz de Vilanova i la Geltrú i FranCisco Romero de Vilafranca del Penedès, ha tingut lloc al recentment inaugurat Vinseum, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, que l’alcalde de Vilafranca FranCisco Romero, ha posat en valor “com a pol d’atracció cultural i turística en clau de vegueria, de país i europeu”.
Romero ha destacat la importància de “crear sinergies i complicitats entre les capitals de la Vegueria Penedès, per potenciar encara més el Vinseum, que, amb més de 3.000 m2 d’exposició i 5.000 de superfície, es perfila com un referent en la difusió de la cultura vinícola, un actiu estratègic per a la dinamització econòmica i cultural del territori”.

Transport i mobilitat
Les millores en mobilitat interurbana i en la connectivitat amb Barcelona i Tarragona és una reclamació unànime que remet a la Declaració de Vilafranca, un text que reclama la necessitat de construir l’Eix Transversal Ferroviari, entre Lleida i Girona, amb un ramal d’Igualada a Martorell. Aquesta seria una línia d’altes prestacions, amb servei per a viatgers i per a mercaderies, que permetria descongestionar les actuals línies ferroviàries entre Tarragona i Barcelona. L’alcalde de Vilafranca ha recordat que des de les capitals de la Vegueria Penedès s’aposta alhora per una “planificació eficient que garanteixi un bon servei de rodalies i autobusos, insistint  que la millora del transport públic de proximitat és compatible amb el desenvolupament d’infraestructures estratègiques a llarg termini, i que totes dues són imprescindibles per al futur del territori”Romero s’ha insistit en l’oportunitat d’aprofitar el pas del TGV pel Penedès per habilitar les parades de regionals que complementin el servei de Rodalies, així com impulsar el tren orbital com a infraestructura de comunicació entre les capitals de les ciutats de la segona corona de metropolitana de Barcelona.
Per la seva banda l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha fet referència a la “força del Penedès com a realitat històrica, no sols un ens territorial”, ha reclamat que les administracions superiors tinguin en compte les zones que creixen més en població com és el Penedès dotant-les de les condicions, serveis i igualtat d’oportunitats que es mereixen. El batlle vendrellenc ha insistit en la necessitat que el transport públic cohesioni les capitals de la Vegueria i en aquest sentit ha demanat que la línia de bus directe que circula diàriament entre Igualada, Vilafranca i Vilanova, s’ampliï fins al Vendrell. Pel que fa al transport ferroviari, ha posat sobre la taula que “Rodalies ha de ser com un metro, adequant serveis i freqüències”.
L’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, posava de manifest la voluntat que el Penedès sigui un “territori on viure i alhora treballar. És a dir, hi ha d’haver activitat econòmica i les administracions hi ha d’apostar decididament. Tenim una realitat territorial pròpia i hem d’arribar a acords amb altres territoris en termes de planificació serveis i infraestructures com Barcelona i la seva àrea metropolitana”.
Marc Castells, alcalde d’Igualada, ha recordat que l’Eix Diagonal va suposar un nexe d’unió entre les ciutats de la Vegueria, “un eix, que ha de seguir millorant-se perquè encara tenim trams amb 1+1” i ha valorat especialment que a la vegueria Penedès “no hi ha una capital sinó 4 ciutats iguals i generoses”.

Moció al Parlament
En referència a la moció aprovada la setmana passada pel Parlament per impulsar diverses mesures que millorin el servei de transport públic a la Vegueria Penedès, els alcaldes han posat en valor l’acord polític entre diferents grups del parlamentaris, que es tracta d’un pas endavant i ara el repte és que s’implementi tot allò que s’ha acordat referent a serveis que el territori mereix i que ha reclamat en nombroses ocasions com el reforç de la xarxa d’autobusos interurbans, la connexió ferroviària de la Vegueria Penedès amb el Camp de Tarragona, una estació de la xarxa d’alta velocitat a Vilafranca i una xarxa regional d’alta velocitat, o la implantació d’un títol integrat en una mateixa zona tarifària per als municipis de Vegueria Penedès.

Compromís per a la Vegueria Penedès
Amb aquesta tercera trobada, els quatre alcaldes han reiterat la seva voluntat de seguir treballant de manera coordinada per al progrés i la cohesió de la Vegueria Penedès. En aquest sentit, han acordat continuar impulsant trobades periòdiques i promoure espais de col·laboració amb altres municipis i entitats per garantir que el territori esdevingui un referent en matèria de gestió i serveis públics.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Vilanova escollirà el projecte per a la recuperació de l’espai les Calderes a través d’un concurs

Notícia següent

Collboni discuteix amb Ribera a Brussel·les les demandes en habitatge de Barcelona

Notícies relacionades