Calafell posa en marxa una nova campanya gastronòmica: la campanya del bacallà, que es desenvoluparà entre el 20 i el 28 de gener. Aquesta iniciativa neix per a impulsar la restauració local en una època de temporada baixa.
Hi participen cinc restaurants: Aqkuaaa, A Can Pilis, Las Brasas, La Bodegueta del Pa Torrat i Petit Duval. Tots cinc ofereixen menús, a partir de 25 euros, en què el bacallà és el protagonista, tant en els entrants, com en primers i segons plats. I en els més diversos formats i preparacions.
El segon cap de setmana, els dies 27 i 28 de gener, hi haurà un fi de festa, a la zona del carrer Montserrat, amb vermut musical, animació i ball country.
La regidora de Promoció Econòmica, Lluïsa Lastra, explica: “El bacallà és un dels aliments més importants de la cuina tradicional catalana i, per això, un bon argument per a qualsevol campanya gastronòmica”. Afegeix: “Pot menjar-se tot l’any, però hi ha un costum molt arrelat de consumir-lo a les èpoques de fred, fet que ens va bé per a dinamitzar l’activitat econòmica en mesos de menys activitat”.
Organitza aquesta setmana del bacallà l’associació empresarial Fòrum Calafell, amb la col·laboració de l’Ajuntament i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.