Dimecres, 21 de maig de 2025
És notícia

Aprovat al Parlament un paquet de millores de la xarxa ferroviària al Penedès

Avatar photo
Algunes mesures són la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies
Diputada de Junts, Montse Ortiz

El grup parlamentari de Junts per Catalunya ha fet un balanç positiu del resultat del ple monogràfic sobre Rodalies que es va celebrar la setmana passada i l’aprovació del gruix de propostes de resolució presentades al Parlament de Catalunya, d’acord amb Impulsem el Penedès.

Inclouen per al Penedès la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies. És el cas de l’R8 fins a Sant Vicenç de Calders, l’R2sud i l’RT2 —aquesta en dos sentits nord, fins a Vilafranca i Vilanova—, per enfortir la connexió de la vegueria amb la zona del Vallès i amb el Camp de Tarragona i el sud del país. 

Entre les inversions i demandes històriques destaca també l’aprovació de la petició de licitar i executar l’estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca, a l’enllaç entre la carretera C-15 i l’AP7.

Junts i Impulsem el Penedès es mostren molt satisfets per l’ampli suport en totes les mesures i actuacions reclamades per a la vegueria Penedès, i subratllen la necessitat d’avançar en un nou model de gestió pròpia, amb visió global de país i que tingui a la ciutadania al centre de les polítiques públiques.

En la seva intervenció al Parlament, la diputada penedesenca Montse Ortiz, va reclamar “una normalitat amb un servei ferroviari digne per a Catalunya, i al servei dels usuaris”.

Per contra, lamenten l’acord què compromet a constituir, abans que finalitzi el 2025, una empresa mercantil per executar de manera directa la gestió de Rodalies, presidida i amb una posició majoritària de la Generalitat i amb direcció executiva independent de Renfe, en contraposició a la proposta de Junts i Impulsem, que aposten per “la garantia i l’excel·lència” de Ferrocarrils de la Generalitat, que “hagués assegurat un traspàs integral i sobirà de la gestió del servei ferroviari a Catalunya”.

“Nosaltres volem acabar amb el model fracassat de Renfe i defensem un traspàs real i integral i 100% català de la mà de Ferrocarrils de la Generalitat. Aquest traspàs, tal com s’ha plantejat, és precari i no solucionarà res”, va assenyalar Ortiz.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Montblanc organitza la xerrada “Ajuts a l’habitatge per a joves”

Notícia següent

La nova data per al concert de Sopa de Cabra al Teatre Fortuny és el 5 de juny

Notícies relacionades