El passat cap de setmana, Xavier Palau, líder de l’oposició a la Paeria de Lleida, va visitar l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Sucs. Durant aquesta trobada, es va reunir amb el president local, Guillem Boneu, per tractar diversos aspectes relacionats amb la realitat i les demandes dels veïns del municipi.
En el transcurs del diàleg, es van posar sobre la taula qüestions centrades en les necessitats específiques d’aquesta zona agregada, així com la importància d’impulsar iniciatives que beneficiïn els diferents nuclis que formen part del terme municipal de Lleida.
Visita al Parc del Vilot: un recurs natural per potenciar
Aprofitant la seva presència a Sucs, Palau també va fer una inspecció pel Parc del Vilot, un espai que va qualificar destacant-ne “el gran valor natural i paisatgístic que té per al territori”. En relació amb aquest enclavament, el portaveu opositor va insistir en “promoure’l i donar-lo a conèixer molt més perquè es converteixi en un espai de referència per als lleidatans i visitants”.
La defensa dels espais naturals com a motor territorial
Xavier Palau va emfatitzar la necessitat d’apostar pels recursos naturals ubicats tant a l’Horta com als nuclis agregats, considerant-los elements clau per afavorir el desenvolupament local i dinamitzar econòmicament aquestes zones.
En paraules seves: “Lleida té un patrimoni natural i paisatgístic molt important que sovint és desconegut per molta gent. Cal posar-lo en valor i convertir-lo també en una oportunitat per dinamitzar els nostres nuclis i el conjunt del territori”.
