Els joves agricultors Jordi Majós i Marc Guilanyà, de la demarcació de Lleida, han estat nominats per segon any consecutiu als Premis Agroinfluye, uns guardons d’àmbit estatal que reconeixen la tasca de divulgació del sector agroalimentari a través de les xarxes socials, especialment a Instagram.
Els Premis Agroinfluye posen en valor iniciatives que donen visibilitat al dia a dia del camp, al producte de proximitat i a la realitat del sector primari, amb l’objectiu d’apropar l’agricultura a la ciutadania i especialment a les noves generacions. L’edició d’enguany se celebrarà a Sevilla, després que l’any passat tingués lloc a Saragossa.
A les Terres de Lleida, Jordi Majós i Marc Guilanyà són els dos únics nominats, i a tot Catalunya només hi ha tres persones seleccionades, incloent-los a ells, una dada que posa en relleu el paper actiu i innovador del sector agrari lleidatà a nivell estatal. Aquesta és la segona edició en què Majós i Marc Guilanyà estan nominats als Premis Agroinfluye, un fet que consolida la seva tasca de divulgació del món rural a través de les xarxes socials.
Jordi Majós, veí d’Almenar, i Marc Guilanyà, de Gimenells, provenen tots dos de famílies vinculades històricament a l’agricultura i desenvolupen la seva activitat principalment en el sector del cereal a les Terres de Lleida.
Fan servir les xarxes socials per mostrar la feina quotidiana al camp. A través dels seus perfils, ensenyen la maquinària, els processos agrícoles i la realitat del treball diari. “Som pocs, però almenys ensenyem a la gent què fem i d’on surten els aliments que mengen, perquè la majoria no ho saben”, explica Jordi Majós.
La seva tasca divulgativa també té un fort component de defensa del producte de proximitat. “Promocionem el producte de proximitat perquè el que ve de fora no sempre està controlat. Nosaltres fem les coses bé, i és important que la gent ho sàpiga”, assenyala Majós, que recorda que darrere del consum també hi ha una qüestió de salut. “No només està en joc la nostra feina, sinó també la salut de la gent”, afegeix.
Majós destaca que l’ús de les xarxes socials ha contribuït a canviar la percepció social de l’agricultura: “Crec que la gent està més conscienciada amb l’agricultura. Fa dos anys quasi no hi havia ningú mostrant el que feia al camp, i ara comença a haver-hi més gent”. Segons explica, aquesta visibilitat és especialment positiva per als joves.
Després que l’any passat la seva nominació tingués poc ressò a Lleida, enguany la situació ha canviat. “Aquest any ja és positiu, perquè tenim entrevistes i interès dels mitjans”, apunta Majós, que valora la visibilitat mediàtica com una oportunitat per reforçar el reconeixement del sector agrari del territori.
