La UdL presenta “Som UdL. I tu, què vols ser?” per connectar amb futurs estudiants

Coincidint amb la jornada de portes obertes i la preinscripció, la universitat reforça la seva aposta digital i consolida l’augment d’alumnes en primera opció

10 d'abril de 2026 a les 09:10h

Coincidint amb la jornada de portes obertes del 25 d’abril i el període de preinscripció universitària, la Universitat de Lleida activa un any més la campanya per atraure nous estudiants, amb una oferta de 50 graus i dobles graus i 32 màsters.

La campanya, “Som UdL. I tu, què vols ser?”, evoluciona com un relat dinàmic i representatiu de tota la universitat. A través del llenguatge, construeix un discurs que connecta amb estudiants, famílies i societat, posant en valor una UdL diversa, oberta i en evolució constant.

Aquest impuls arriba en un context de creixement: els estudiants que trien la UdL en primera opció han augmentat un 35,8% des de 2019, amb un +9,7% del 2024 al 2025.

El projecte es basa en un sistema gràfic amb la tipografia com a element central, utilitzant pesos variables i composicions dinàmiques per crear peces visuals clares, modernes i adaptables. A nivell cromàtic, combina els colors institucionals amb una gamma més vibrant, pensada per connectar amb les noves generacions.

El concepte gira al voltant del pronom “som”, inclusiu i múltiple, amb missatges com “Som llegat” —recordant que la UdL va ser la primera universitat de la Corona d’Aragó— i “Som com tu”, reforçant l’autoestima dels futurs estudiants.

La campanya tindrà presència en ràdio, formats estàtics i mòbils, però aposta sobretot pels entorns digitals, amb peces animades on la tipografia pren moviment, reforçant un sistema viu i coherent en tots els canals.

Finalment, les dades evidencien el progrés: a Lleida, el percentatge de població amb estudis universitaris ha passat de menys del 6% (2001) al 28,3% (2020), situant-la com la segona província de Catalunya amb més estudiants universitaris.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit