Dijous, 6 de febrer de 2025
És notícia

El Ple de Tàrrega aprova una moció en favor de la sobirania energètica i la generació d’electricitat renovable des del municipi

Avatar photo
Laura Tejero pren possessió del càrrec com a nova regidora del PSC i assumeix la gestió d’Esports i Salut dins l’Equip de Govern
ple tarrega

El Ple de l’Ajuntament de Tàrrega ha aprovat per unanimitat una moció en favor de la sobirania energètica i la generació d’electricitat renovable per part de l’ens local. És una proposta dels tres grups de l’Equip de Govern (ERC, CUP i PSC) que ha rebut també el suport de Junts per Tàrrega. D’aquesta forma, Tàrrega es compromet a impulsar accions de transició energètica aprofitant espais, edificis i terrenys municipals per generar electricitat renovable.

L’objectiu és que els serveis municipals funcionin amb energia verda de proximitat i lliure d’emissions contaminants. Així mateix, el text demana a la Generalitat de Catalunya que doni suport a empreses energètiques locals, les xarxes de distribució públiques i entitats com l’AMEP (Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública), de la qual Tàrrega és membre fundador i ostenta la vicepresidència.

En l’inici de la sessió plenària celebrada dijous, Laura Tejero ha pres possessió del càrrec de regidora del grup municipal del PSC en substitució de Silveri Caro, el qual va renunciar a l’acta d’edil el passat desembre per motius personals. Tejero, única regidora socialista, esdevindrà cap de grup i s’integrarà dins l’Equip de Govern. És la primera vegada en l’arc consistorial targarí que tots els portaveus dels grups municipals són dones. Així mateix, Tejero esdevé la primera dona al capdavant de la Regidoria d’Esports.

En aquest sentit, el Ple ha aprovat la modificació del cartipàs segons la qual s’atribueix a Laura Tejero la gestió de les àrees d’Esports i Salut, les mateixes competències que tenia delegades Silveri Caro. També ocuparà la 3a tinença d’alcaldia. Pel que fa al règim retributiu, Tejero tindrà un 55% de dedicació amb 20,6 hores setmanals. L’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú ha desitjat sort i encerts a Tejero en la seva primera etapa com a regidora.

El Ple també ha donat llum verda al Pla Estratègic de Subvencions 2025 – 2027. Es tracta d’un document amb què Tàrrega s’ajusta a la Llei General de Subvencions apostant per una major transparència pel que fa a despesa pública. El document tipifica matèries i accions que poden ser objecte de subvenció, fonts de finançament i costos. Es vetlla alhora per l’eficiència en l’atorgament dels ajuts, la no discriminació i la utilitat pública. El pla estableix una divisió dels ajuts segons àrees estratègiques i fixa 589.700 euros en subvencions atorgades enguany a un centenar d’entitats i associacions.

D’altra banda, s’ha aprovat una modificació de pressupost per consignar, entre altres despeses, 95.000 euros a l’execució dels projectes guanyadors dels pressupostos participatius: millora de l’accessibilitat en espai públics, més il·luminació en passos de vianants i menjadores per a gats ferals. També es destinaran 7.761 euros a la millora del subministrament d’aigua de boca als pobles de Claravalls i Santa Maria de Montmagastrell. Al mateix temps, ha rebut el vistiplau un canvi de destí de part d’un préstec per finançar obres de millora a la piscina coberta (redistribució d’espais al gimnàs), pressupostades en 18.547 euros.

A més, ha prosperat per unanimitat la concessió de bonificacions del 90% de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) en relació a dos projectes: la reforma i ampliació d’habitacions a la Residència de la Gent Gran Sant Antoni i l’adequació d’un immoble a la plaça Major per acollir serveis del Consell Comarcal de l’Urgell. També s’ha aprovat el calendari de cobrament de diverses taxes municipals per a l’any 2025, amb exposició pública dels padrons cobratoris a partir del febrer.

A més, ha rebut suport unànime el text refós de la modificació del POUM en relació a l’ampliació de la planta de compostatge de Tàrrega, incorporant nous informes tècnics (destaca la protecció del jaciment arqueològic del jaciment de l’Ofegat). Un altre projecte que avança en la seva tramitació és la construcció de la via verda per a vianants i bicicletes al llarg de l’avinguda de Josep Trepat Galceran fins al municipi veí de Vilagrassa. En aquest cas, s’ha modificat la relació de béns afectats, on figuren cinc finques que sumen 2.063 metres quadrats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Xavi Gómez aeroport Alguaire

Xavi Gómez, nou director de l’aeroport de Lleida-Alguaire: “Vaig començar com a tècnic d’operacions i ara el dirigeixo”

Notícia següent

L’Ajuntament de Solsona comença a programar tardes de jocs de taula en família

Notícies relacionades