Tàrrega reviurà la màgia del Mercat de Nadal els dies 12, 13 i 14 de desembre

El centre de la ciutat s’omplirà de les casetes de fusta amb 90 expositors i una quarentena d’activitats com tallers, tastos i concerts

20 de novembre de 2025 a les 13:48h

La Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Tàrrega referma l’aposta pel Mercat de Nadal de Tàrrega i la 26a Fira d’Artistes, després de la gran acollida de l’any passat amb el format inspirat en els tradicionals mercats nadalencs del Centre d’Europa. La iniciativa, que va sorgir com una evolució de la històrica Fira d’Artistes, es reafirma com un dels principals esdeveniments de promoció econòmica i dinamització comercial del Nadal a Ponent.

El mercat se celebrarà enguany els dies 12, 13 i 14 de desembre i reunirà més de 90 expositors de negocis locals i d’arreu del territori, que oferiran productes d’artesania, art floral, productes tèxtils, joieria, cosmètica natural, alimentació, entre d’altres. Així, els carrers i places del nucli antic es tornaran a omplir amb els estands de fusta, llums i decoracions que crearan un ambient festiu i acollidor. Els horaris seran divendres de 16.30 h a 21 h, i dissabte i diumenge de 10 h a 14.30 h i de 16.30 h a 21 h, amb el GastroNadal obert fins a les 24 h. A més, l’organització també ha preparat una àmplia programació amb una quarentena d’activitats gratuïtes que combinen tallers, tastos i concerts.

“Un mercat obert, dinàmic i de qualitat”

En la presentació del certamen, la regidora de l’àrea, Núria Robert, ha afirmat que “el Mercat de Nadal s’ha consolidat com un dels grans esdeveniments comercials i socials de la ciutat. Apostem per un mercat obert, dinàmic i de qualitat, que combina artesania, gastronomia i activitats per a totes les edats. L’objectiu és que tothom, tant la ciutadania com els visitants, trobi motius per sortir al carrer, comprar i gaudir de l’ambient nadalenc. L’aposta per canviar el format l’any passat va ser un èxit, amb una gran afluència de visitants, fet que ha provocat que hagi crescut la sol·licitud d’expositors per ser-hi presents.”

Per la seva banda, Marta Sans, de Foment Tàrrega, ha “valorat molt positivament el canvi d’ubicació que es va fer l’any passat, apostant per portar el mercat al centre comercial de la ciutat.” A més, també ha informat que aquest dissabte 22 de novembre a les 18.30 h es durà a terme l’encesa oficial de l’enllumenat de Nadal, "essent el primer municipi de la demarcació de Lleida en estrenar la il·luminació nadalenca." L’entitat ha preparat diverses activitats per aquestes dates com tallers, una cantada de nadales, activitats infantils o promocions comercials

Diversos espais per viure el Mercat de Nadal a Tàrrega

El Mercat de Nadal de Tàrrega es distribuirà en diferents punts del centre urbà i comptarà amb zones diferenciades. Els carrers del Carme, Agoders, Major i Santa Anna i les places Major, Carme i Àlbers acolliran les casetes amb expositors i expositores. La plaça Major serà l’espai GastroNadal, on establiments de restauració locals oferiran tapes i plats de Nadal, amb actuacions musicals en directe. A la plaça dels Àlbers hi haurà La Cúpula, amb activitats infantils i familiars. A la plaça del Carme, s’hi trobarà ubicat l’Arbre de Nadal, la Porta del Nadal i el Trenet de Nadal. A més, dissabte i diumenge també serà l’espai per a les demostracions d’oficis tradicionals artesans i les activitats participatives. El Palau dels Marquesos de la Floresta acollirà l’Espai Tast, amb set tastos de productes de proximitat i nadalencs. Per últim, a la seu del Consell Comarcal de l’Urgell s’ubicarà l’Espai Dinàmic, amb showcookings i activitats creatives i de manualitats.

Activitats gratuïtes amb tallers, tastos i concerts

En total, s’organitzaran una quarantena d’activitats gratuïtes amb aforament limitat, com tallers, showcookings, activitats infantils i tastos a càrrec de diversos artistes i productors de la zona. L’organització ha habilitat un formulari d’inscripció al web tarrega.cat/mercat-nadal

La programació musical serà present al Mercat de Nadal amb concerts a càrrec de grups com Faves Tendres, Carlitos Miñarro, Inversen Band i Her MajestyL’Escola Municipal de Música de Tàrrega també hi actuarà amb dues propostes, DJ Bruga oferirà una sessió musical i Lo Groguet i els Grallers de la Barra duran a terme un espectacle itinerant. El mercat també ofereix servei de canguratge gratuït el divendres 12 de desembre de 18.30 h a 21 h i el dissabte 13 de 18.30 h a 21 h, gràcies a la col·laboració de la Regidoria d’Educació, Acció Social, Ciutadania i Feminismes.