La 35a Trobada de Gegants i Capgrossos de Tàrrega, celebrada el diumenge 12 de maig en el marc de la Festa Major, ha tingut com a protagonistes indiscutibles els gegants centenaris del barri de la Mercè. Ambdues figures, de 154 anys d’antiguitat, han tornat a desfilar pels carrers de la capital de l’Urgell després de sotmetre’s a un acurat procés de restauració. Ho han fet acompanyades per una cinquantena de colles geganteres d’arreu de Catalunya, set de les quals també superen el segle d’història.
Organitzada per la Fal·lera Gegantera, la trobada ha aplegat 147 figures, entre les quals no han faltat els gegants de Falset, Montbrió del Camp, Vilassar de Dalt, Linyola o Falset per esmentar-ne unes quantes. Els gegants centenaris de la Mercè han estat restaurats pel Taller Avall de Reus, procés gràcies al qual han recuperat l’aspecte original.
En el transcurs de la intervenció, que s’ha allargat dos anys, s’han pogut recuperar, per exemple, els ulls originals de vidre d’ambdues figures, les quals simbolitzen els comtes de Barcelona Ramon Berenguer I i Almodis. L’acció també ha permès descobrir que el gegant de Ramon Berenguer té dents, que restaven cobertes per material afegit en altres actuacions.

L’Ajuntament de Tàrrega i la Fal·lera Gegantera aposten així per la preservació dels exponents de cultura tradicional, de gran vàlua patrimonial, històrica i cultural. De fet, els gegants de la Mercè són els elements de cultura popular targarina més antics que es conserven. En aquest sentit, ambdues figures romandran exposades de forma permanent al vestíbul de la Casa Consistorial.
La multitudinària trobada gegantera ha protagonitzat la jornada de diumenge de la Festa Major junt amb una matinal motera, el torneig d’escacs i el ball a càrrec de l’orquestra Montgrins. D’altra banda, el dissabte 11 de maig va brillar amb intensitat la Nit del Tararot, espectacle de gran format amb participació de colles i elements de cultura popular de Tàrrega i d’arreu de Catalunya. Pirotècnia, música en viu, arts escèniques i audiovisuals van interactuar amb bestiari com la Somera de Reus, la Mulassa de Barcelona o el Basilisc de Reus.
La plaça Major es va omplir de gom a gom de públic, que durant més d’una hora va seguir l’evolució d’una colorista posada en escena culminada amb la “pedregada”. La vetllada de dissabte es va arrodonir a la plaça de les Nacions sense Estat amb un triple concert de La Ludwig Band, Sexenni i Ketekalles.