Surt a concurs la redacció dels estudis per construir la variant de la C-14 a Tàrrega

Avatar photo
La ronda de circumval·lació connectarà amb altres carreteres com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021

El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ha tret a licitació la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental que analitzaran diverses alternatives de traçat per a la futura variant de la C-14 a Tàrrega. La nova via permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà i connectarà amb la xarxa viària de l’entorn com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021. Es preveu que la futura variant, que discorrerà per l’oest del municipi, tindrà una longitud de 7,6 quilòmetres. S’estima que la seva construcció comportarà una inversió de 70 milions d’euros. La nova infraestructura permetrà alleugerir de trànsit el nucli urbà. Actualment, la C-14 registra entre els 6.300 vehicles diaris –abans de Tàrrega– als 3.900 –passat Tàrrega.

En la redacció dels estudis es tindran en consideració, a més de la connectivitat amb altres vies, el pas pel riu Ondara, la línia del ferrocarril i aspectes com les noves necessitats urbanístiques del municipi, l’accessibilitat als actuals i futurs polígons industrials de la zona, el jaciment arqueològic Tossal del Mor i l’Espai Natural Protegit d’Anglesola-Vilagrassa.

El passat desembre, l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú i el regidor d’Urbanisme, José Luis Marín, van mantenir una reunió de treball amb David Prat, director general d’Infraestructures de Mobilitat, i José Luís Lacruz, cap del Servei Territorial de Carreteres de Lleida. En el decurs de la trobada, es va posar damunt la taula la necessitat de desencallar el projecte i materialitzar la construcció d’aquesta infraestructura llargament reivindicada i que suposaria una important millora de la circulació i la seguretat viària.

En aquest sentit, l’alcaldessa Alba Pijuan Vallverdú ha reiterat que la construcció de la variant de la C-14 “és una necessitat imperiosa ja que el nucli urbà de Tàrrega suporta cada dia un elevat volum de trànsit de camions de gran tonatge que no tenen cap altra alternativa de pas”. Així mateix, ha alertat que “la convivència al centre de la ciutat entre camions, cotxes i vianants es fa cada dia més difícil”.

D’altra banda, l’Ajuntament de Tàrrega ha dut a terme durant els darrers mesos un conjunt d’actuacions per assolir una mobilitat més segura al llarg de la C-14 al seu pas per l’interior de la ciutat. Destaca l’habilitació d’un carril bici o la instal·lació de senyals lluminosos avisant de l’existència de passos de vianants.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arriba el 18 de març a Tarragona el mercat de palmes i palmons

Notícia següent

La Raiz anuncia un nou concert al desembre després de fer “Sold out” al WiZink Center

Notícies relacionades