Els recursos municipals més utilitzats centralitzats en una aplicació mòbil que, alhora, informa de les notícies de l’Ajuntament i l’agenda cultural, envia avisos a l’instant i fomenta la participació ciutadana amb la comunicació d’incidències i suggeriments. Aquesta és la idea de la nova app gratuïta Solsona 24/7.
Per mitjà d’aquest enllaç la ciutadania ja pot descarregar-se gratuïtament l’aplicació mòbil Solsona 24/7, una nova eina disponible tant per a iOS com per a Android per estar al dia de tots els recursos municipals i comunicar-se més àgilment amb l’Ajuntament. Aquest matí l’han presentat en roda de premsa l’alcaldessa, Judit Gisbert, el regidor de Noves Tecnologies, Joan Parcerisa, i Daniel Fargas, cofundador i CTO (director de tecnologia) de WeTown, la firma que ha desenvolupat la plataforma.
“L’objectiu de l’app és apropar encara més l’Ajuntament a la ciutadania de forma bidireccional fent més fluida la comunicació, arribar a un públic més ampli quan tinguem informacions d’interès i avisos i avançar en la participació ciutadana”, ha subratllat l’alcaldessa. Aquest era un dels compromisos recollits en el Pla de mandat, dins l’apartat de bon govern. “Crèiem que potser no arribàvem prou a la ciutadania i amb aquest nou canal ho posem més fàcil, perquè avui tothom porta un mòbil a la butxaca”, diu Gisbert.
Amb un clic es pot accedir a la seu electrònica, les notícies, l’agenda cultural, la bústia per enviar missatges a l’Ajuntament, la informació de la recollida de residus, informacions obituàries, i a funcionalitats del web municipal com la reserva d’instal·lacions, entre d’altres, a més de poder escoltar Solsona FM en directe.
Una de les eines de participació que s’integren a l’aplicació és Solsona Soluciona, amb un format renovat que facilita la comunicació d’incidències a la via pública, el seu seguiment i la creació d’estadístiques classificades per categories.
La nova aplicació mòbil és una de les principals iniciatives de la regidoria de Noves Tecnologies d’aquest mandat. Segons apunta el primer tinent d’alcaldessa i responsable de l’àrea, Joan Parcerisa, “s’ha volgut posar al dia la comunicació de l’Ajuntament amb una eina transversal, cent per cent personalitzada i adaptada a les necessitats de Solsona i viva, ja que ens permet activar noves funcions al moment que es necessitin”.
Així, per exemple, està previst que més endavant el consistori pugui fer consultes o enquestes a la població, gestionar inscripcions a activitats públiques o vendre entrades.
“WeTown és una solució modular i escalable a les necessitats que els municipis poden tenir en cada moment”. Per això, “treballem dia rere dia perquè l’app incorpori noves eines que siguin útils tant per a la ciutadania com per a l’Ajuntament”, ha comentat Daniel Fargas, cofundador de l’empresa. “Creiem que aquesta eina ajudarà molt els solsonins i solsonines a fer propostes de millora del municipi i a estar-ne més informats”, ha afegit.
Avisos instantanis al mòbil
Una de les particularitats de la plataforma és que ofereix l’opció de rebre avisos o notificacions de l’Ajuntament a l’instant en cas que hi hagi interrupcions en el subministrament de l’aigua, talls de circulació en alguna via, canvis en la recollida de residus o altres contratemps. A més, es pot fer de manera segmentada per sectors del municipi.
Tant per a rebre avisos com per a interactuar amb l’Ajuntament caldrà registrar-se facilitant les dades de contacte i l’adreça. “Aquest és un pas important per beneficiar-se de tot el potencial de l’app”, posa de relleu Joan Parcerisa.
Format intuïtiu
El regidor de Noves Tecnologies és conscient de la bretxa digital encara existent i que cal anar tancant perquè tothom pugui tenir accés a recursos com aquest. “És un repte arribar a tothom i cal treballar-hi”, admet. Amb tot, considera que “un dels punts forts de Solsona 24/7 és el seu format clar, senzill i altament intuïtiu”.
Presentació pública
Tècnics de WeTown i el propi regidor es passejaran pel mercat divendres vinent, dia 23, per tal d’explicar a peu de carrer com descarregar l’app i familiaritzar-s’hi. El mateix divendres, però a les cinc de la tarda, presentaran també la plataforma, juntament amb l’alcaldessa, al casal cívic Xavier Jounou, en un acte obert a tothom i específicament adreçat a les persones grans.
La creació d’aquesta eina completament adaptada als requisits establerts per l’Ajuntament solsoní, ha tingut un cost de 3.000 euros als quals se n’hi afegiran, a partir de l’any que ve, 1.512 de manteniment anual.