L’Ajuntament de la Seu d’Urgell va acollir ahir una sessió de treball interdepartamental centrada en l’estratègia i la gestió de les polítiques d’habitatge social al municipi, amb l’objectiu de millorar l’eficiència en la gestió dels habitatges de lloguer social i la coordinació davant situacions de vulnerabilitat.
La trobada va reunir representants clau de l’administració local i autonòmica, que va comptar amb David Freixa, cap de l’Oficina de l’Agència d’Habitatge de Catalunya a Lleida; i Jordi Mas Ortega, director territorial a l'Alt Pirineu i Aran del Departament de Territori i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i regidor d’Habitatge de l’Ajuntament de la Seu, juntament amb l’alcalde Joan Barrera, i regidora de Serveis Socials, Christina Moreno.
Per part de l’Ajuntament urgellenc també hi van participar tècnics i responsables dels departaments de Recaptació, Habitatge, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, Secretaria i Serveis Socials, subratllant l’enfocament transversal de la problemàtica.
Objectius de la sessió
La jornada es va centrar a revisar l’estat actual dels expedients relacionats amb el parc de lloguer social de la Generalitat a la Seu; i alhora establir protocols d’actuació i coordinació entre els serveis socials municipals, el departament de recaptació i l’Agència d’Habitatge de Catalunya, especialment en casos de morositat i processos de desnonament, per garantir l’acompanyament social adequat.
En aquesta reunió també es van buscar noves vies de col·laboració per ampliar el parc d’habitatge social i garantir el dret a l’habitatge digne per a tots els urgellencs.
El regidor d’Habitatge, Jordi Mas, va manifestar que “la presència del Cap de l’Oficina de l’Agència d’Habitatge de Catalunya a Lleida a la Seu ha permès resoldre dubtes directament sobre la gestió i informar de les diferents polítiques d’habitatge de la Generalitat i que alhora l’administració autonòmica conegui de primera mà la realitat local”.