La Seu d'Urgell vol atreure més turisme de proximitat, concretament el que prové d'arreu de Catalunya i que ara per ara representa gairebé la meitat dels visitants que rep la ciutat. Des del consistori de la capital alturgellenca consideren que és una manera de fomentar com una mena d'intercanvi de coneixença entre diversos territoris.
Amb l'objectiu de mostrar els diversos recursos amb què compta la localitat, aquest divendres s'estrenarà una nova campanya audiovisual que, amb un to proper i d'humor, busca generar impacte entre el públic familiar. De fet, la idea és apostar per atraure aquest perfil de visitants, més enllà del posicionament que ja hi ha dins l'àmbit esportiu, i aconseguir que facin estades de cap de setmana.
La regidora de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, Gemma Tó, ha explicat que a l'audiovisual es mostra una ciutat "oberta, amable, amb una societat culta, esportiva, amb tradició, amb comerç, amb quilòmetre zero". Tot plegat, amb un discurs marcat pel dinamisme i comptant amb persones que hi resideixen. En aquest sentit, ha volgut agrair la bona resposta obtinguda de cara a participar en la campanya.
Tó ha dit que la "diferenciació" pot ser un atractiu per captar més visitants i creu que el fet de comptar amb el Parc Olímpic del Segre i amb l'única catedral romànica de Catalunya, entre altres recursos, pot ajudar a motivar els turistes a "descobrir" la ciutat. De fet, del gairebé 50% de visitants que venen de Catalunya, Barcelona ocupa la major part. La resta de turistes són provinents de França, el País Basc i Madrid i, amb menor incidència, se situen els alemanys.