El SEM ja té nou helicòpter medicalitzat per operar des de la base de Tremp

La nova concessionària relleva el servei d'Elliance, que havia deixat el Pirineu sense aeronau durant diverses setmanes

20 d'agost de 2025 a les 11:39h

Un nou helicòpter medicalitzat del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) opera des d'aquest dimecres des de la base de Tremp. L'aparell és un H145 F-HCAO, de l'empresa francesa SAF Helicoptères SAS, la nova concessionària del servei.

L'aeronau relleva la de la firma Elliance, que des de principis d'any ha anat deixant les comarques de l'Alt Pirineu sense helicòpter durant diverses setmanes i mesos, segons ha avançat el diari 'Segre' i ha confirmat l'ACN. De fet, la base tornava a estar buida des de principis de juliol, ja que un dels quatre helicòpters que presten el servei a Catalunya estava al taller. Aquestes absències reiterades van comportar una redistribució dels aparells entre Lleida, Sabadell i Girona quan es donava aquesta situació.

La nova concessionària disposa d'un helicòpter de reserva per substituir els de les bases de Tremp i Sabadell, en cas que aquests no puguin volar per avaria o tasques de manteniment. Així ho ha destacat la delegada del Govern a l'Alt Pirineu i Aran i alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, que ha afirmat que estan molt satisfets amb l'entrada en servei de la nova adjudicatària. "Esperem que aquesta empresa pugui complir amb les obligacions que ha subscrit amb el contracte i es torni a la normalitat", ha conclòs.

De fet, la Generalitat va sancionar Elliance per aquestes interrupcions i, finalment, la mateixa concessionària va demanar ser rellevada d'una part del servei. Així, al maig, SAF Helicoptères es va adjudicar els helicòpters de Tremp i Sabadell per 13,5 milions d'euros i una durada de dos anys, mentre que Elliance continua operant a Girona i Móra d'Ebre.

La manca de servei d'helicòpter medicalitzat al Pirineu ha provocat nombroses queixes per part de representants de diverses institucions, com ara ajuntaments i consells comarcals. D'altra banda, fonts sindicals i personal sanitari lamenten que la nova concessió exclogui els llocs de dos mecànics que, fina ara, s'encarregaven del manteniment de l'aeronau a la base de Tremp.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit