Telefònica dona per resolta la fallada d’Internet i telefonia fixa a municipis de les comarques de Ponent des de dimecres. Al Pla d’Urgell i el Segrià el servei ja es va anar recuperant el mateix dimecres al vespre però a les Garrigues l’afectació es va allargar durant tot el dijous. El president del consell comarcal Antoni Villas ha dit que a la seu de la institució van haver de fer funcionar els ordinadors per gestions administratives amb unes targetes per poder-se connectar.
La fallada va venir arran d’un incendi en un punt de fibra al costat de la LL-11 a Lleida i en un altre a Bell-lloc d’Urgell. Telefònica va presentar dijous denúncia als Mossos d’Esquadra per aclarir si ha estat un acte vandàlic, un robatori o una fallada tècnica.
La falta d’Internet i telefonia fixa ha provocat molts problemes a usuaris i administracions durant dos dies a Ponent. En aquest sentit, molts ajuntaments com el de Mollerussa no podien fer gestions dimecres, però també les comissaries de Mossos de la capital del Pla d’Urgell i la de les Garrigues. Els Centres d’Atenció Primària han tingut problemes per atendre els pacients i els comerços per cobrar les compres.
L’Agència Catalana de Consum va recordar dijous que els afectats poden reclamar compensacions a la companyia. Poden demanar que se’ls compensi en la pròxima factura pel temps sense servei, així com sol·licitar una compensació pels possibles perjudicis que l’avaria els hagi provocat, a condició que puguin justificar-ho.