Rescaten quatre gossos famèlics i en troben un de mort en una casa ocupada de Tàrrega

L'únic okupant de la casa residia a Lleida i havia abandonat els gossos a la seva sort

25 de juny de 2024 a les 10:24h

La Policia Local de Tàrrega (Urgell) va rescatar divendres de la setmana passada quatre gossos abandonats en estat deplorable d’un habitatge del carrer de les Piques, informa Nova Tàrrega.

Es tractava d’una casa ocupada per una persona que actualment resideix a Lleida i havia deixat sols els animals.

Laia Pedrós

Junt amb els quatre gossos es van trobar les despulles d'un cinquè gos. L’okupa va explicar que una cosina seva anava a l’habitatge a donar menjar i aigua als gossos, però els veïns van assegurar que podien passar dies sense que les animals rebessin cap visita i mai ningú no els havia tret a passejar.

Gràcies a la insistència dels mateixos veïns, davant la deplorable situació dels gossos, la Policia Local va actuar, obrint diligències penals per un presumpte delicte de maltractament animal contra el propietari dels gossos.

UN PROBLEMA PER LA PROTECTORA

La Protectora d’Animals de Tàrrega explicava a les seves xarxes socials l’estat en el qual van arribar a les instal·lacions: “Morts de gana, deshidratats, extremament prims, amb paràsits i en un estat d’estrès majúscul fruit de les condicions a les quals es veien obligats a viure.” 

Amb casos com aquest, la Protectora d’Animals de Tàrrega s’ha vist obligada a tancar portes, per col·lapse. Només els darrers dos mesos ha registrat l’entrada d’una trentena de gossos. 

Des de la mateixa Protectora que cada any hi ha un pic d’entrades sense un motiu concret. Una de les causes podria ser que amb l’arribada de l’estiu a algunes persones els fessin nosa els gossos i optessin per abandonar-los.

 
Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit