La rambla verda de l'avinguda Doctor Fleming a Lleida pren forma tot i endarrerir-se l'obra

Les obres s'allargaran, ja que estaven previstes per acabar-les al juliol, per convertir-se en un passeig central que tindrà 16 metres d’amplada, carril bici, 81 arbres i més de 7.000 plantes amb un pressupost d'obra de 630.000 euros

01 d'agost de 2025 a les 16:27h
Actualitzat: 01 d'agost de 2025 a les 16:30h
FOTO: D.H. / Estat actual de les obres a l'avinguda Doctor Fleming on ja es pot veure el passeig
FOTO: D.H. / Estat actual de les obres a l'avinguda Doctor Fleming on ja es pot veure el passeig

A principis de desembre es posava en marxa una obra pionera a Lleida i la primera que es feia en el tram de l'avinguda Doctor Fleming, una zona que permetrà generar una gran zona verda de 16 metres d'amplada en el tram situat entre el Passeig de Ronda i el carrer Alcalde Pujol davant del Camp d'Esports i que estarà envoltada d'arbres i vegetació. 

Aquest passeig tindrà 16 metres d’amplada, carril bici, 81 arbres i 7.371 plantes i arbustos. L’obra també ha comportat eliminar la filera d’aparcament més pròxima a l’estadi. Durant una visita a la zona al desembre de la tinenta d'alcalde, Begoña Iglesias, explicava que aquesta obra "ens permetrà tenir una gran zona verda que farà de nòdul connector dels espais verds del Parc de les Artes, dels jardins de Jaume Magre i també del jardí del Parc de Ciutat Jardí. Una gran actuació amb una zona verda renaturalitzada de 16 metres d'amplada", va dir. 

IMG 20250801 113121
FOTO: D.H. / Aquest passeig tindrà 16 metres d’amplada
IMG 20250801 112740
FOTO: D.H. / L'avinguda Doctor Fleming encara està en procés d'obra
IMG 20250801 112419
FOTO: D.H. / L'actuació es fa al costat del Camp d'Esports del Lleida CF

Les actuacions a Fleming inclouen la retirada del paviment, per tal de millorar la permeabilitat i la qualitat del sòl amb l’aportació de noves terres, reduint així l’efecte d’illa de calor a la zona urbana. Això també permetrà l’augment de la vegetació i la biodiversitat, així com la creació de zones de passeig i d’estada per al veïnat, amb paviment de sauló, bancs i cadires. Està prevista la plantació de 81 arbres i 7.371 plantes herbàcies, enfiladisses, arbustives i subarbustives d’espècies adaptades al clima de Lleida. A més, s’ampliarà la xarxa de reg i s’aprofitaran les aigües pluvials per reomplir els nivells freàtics.

Tot i que la previsió de les obres tenia una durada d'uns 8 mesos fins al juliol, aquesta s'allargarà ja que estem a l'agost i encara s'han de plantar tots els arbres. Fins ara s'està treballant en tot el canvi de paviment de la zona i ja es pot veure el passeig que formarà part d'aquest espai verd. El pressupost de les obres és de 630.515,83 euros (IVA inclòs). L'empresa guanyadora de l'adjudicació de les obres va a càrrec d'Agrotécnica del Segrià.

Més imatges de l'estat actual de les obres:

IMG 20250801 112025
FOTO: D.H. / El pressupost de l'obra és de 630.000 euros
IMG 20250801 112310
FOTO: D.H. / Material d'obra de l'empresa Agrotécnica del Segrià
IMG 20250801 112644 1
FOTO: D.H. / La previsió inicial era finalitzar l'obra en 8 mesos, tot i que finalment s'allargarà
IMG 20250801 112915
FOTO: D.H. / Operaris treballant en el paviment de l'avinguda Doctor fleming

 

Sobre l'autor
Daniel Hurtado foto
Daniel Hurtado
Veure biografia
El més llegit