Quatre murals i molt més: Pardinyes es converteix en l’epicentre de l’art urbà a Lleida

El festival GAMMA 2026 ha arrencat aquest matí amb el mural de Guillem Font i omplirà el barri durant tota la setmana amb art, tallers i activitats participatives

28 de setembre de 2026 a les 16:52h
Mural de Guillem Font al carrer Roger de Llúria. ©Rafa Ariño.

Pardinyes es converteix aquesta setmana en l'epicentre de l’art urbà a Lleida amb l’inici del GAMMA 2026, un festival que enguany concentra la seva activitat al barri amb quatre grans murals, propostes participatives i diverses intervencions artístiques obertes a la ciutadania.

L’inici de l’edició s’ha fet aquest matí amb la descoberta dels treballs del mural que Guillem Font està realitzant al carrer Roger de Llúria. L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, el tinent d’alcalde Carlos Enjuanes i la regidora Pilar Bosch han visitat l’espai i han mantingut una trobada amb els artistes i els responsables de la direcció artística d’aquesta edició.

Visita de Fèlix Larrosa, Carlos Enjuanes i Pilar Bosch al mural de Guillem Font a Pardinyes.

Durant la visita, Larrosa ha posat en relleu la capacitat de l’art urbà per transformar l’espai públic, i ha assenyalat que el festival permet dignificar diferents entorns de la ciutat, donar visibilitat al talent artístic i incorporar nous elements d’identitat als barris.

L’alcalde també ha destacat el significat de portar enguany el GAMMA a Pardinyes, un barri que ha viscut una important evolució urbana i social durant els darrers anys. Segons ha remarcat, les iniciatives culturals contribueixen a reforçar la centralitat del barri i a projectar-ne una imatge activa i dinàmica.

Quatre murals de gran format

El programa d’aquesta edició compta amb la participació de Guillem Font, Marta Lapeña, Slim Safont i Txus Montejano, que realitzaran quatre murals de gran format en diferents punts de Pardinyes.

Font intervindrà al carrer Roger de Llúria; Lapeña, a l’aparcament de Plusfresc; Slim Safont, al carrer Miquel de Cortiada, i Txus Montejano, al carrer Jaume d’Agramunt.

La direcció artística i tècnica del festival va a càrrec de Blai Baules i Francesca Vasile, de CactuSoup. Les diferents obres prendran com a referència elements vinculats a la identitat de Pardinyes, entre els quals hi ha el mercat, les festes populars, el Parc de la Mitjana i la relació del barri amb la cultura urbana i el grafit.

Activitats durant tot el cap de setmana

El GAMMA 2026 no es limitarà a la creació dels murals. El programa també incorpora activitats participatives durant tot el cap de setmana, amb visites guiades als murals a càrrec dels mateixos artistes, tres tallers d’art mural i participació ciutadana.

També hi haurà intervencions impulsades per l’Escola d’Art Ondara de Tàrrega i l’Escola Municipal d’Art Leandre Cristòfol de Lleida.

Entre les propostes previstes hi ha la transformació del mur del Centre Municipal de Piragüisme, que anirà a càrrec del tatuador Sile i el muralista Oriol Arumí. A la plaça del Marraco, Jordi Tordera (Coba) dirigirà un taller de grafit i art urbà.

El programa es completarà amb la participació de l’il·lustrador Matías Tolsà, que proposarà retrats i intervencions artístiques efímeres relacionades amb l’street art.

Un festival que recorre els barris de Lleida

El GAMMA té com a objectiu generar intervencions artístiques en diferents espais de Lleida i centrar cada edició en un barri de la ciutat, amb la voluntat de transformar-ne els espais a través de l’art urbà i posar en valor les seves arrels, el seu caràcter i la seva comunitat.

Les dues edicions anteriors es van desenvolupar a Balàfia i els Mangraners. Enguany, el torn és per a Pardinyes, que acull una proposta que reuneix artistes locals, nacionals i estatals i que aposta pel diàleg entre diferents llenguatges i estils creatius.

A través d’aquesta combinació, el festival vol consolidar-se com un espai de trobada artística i participació ciutadana, amb una aposta per la qualitat, la pluralitat cultural i la transformació social, i amb la voluntat de situar Lleida en el mapa dels grans festivals d’art urbà.

El GAMMA està organitzat per l’Ajuntament de Lleida i compta amb el suport de la Fundació de les Arts, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, a través de la Diputació de Lleida, i la Generalitat de Catalunya. També hi participen Montana Cans, Pintures Tarròs i Tecnitel.

En aquesta edició hi col·laboren l’Escola d’Art Ondara de Tàrrega, l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol de Lleida, l’associació Orvepard, Comecial Mateu, Lleida Turisme i la Regidoria de Participació.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara