Aquest dissabte, coincidint amb el tradicional mercat del Barris Nord, el Paer en Cap, Miquel Pueyo, i la candidata Anna Costa han anunciat el compromís de l’equip de govern per impulsar un gran mercat municipal que aculli comerços del sector alimentari, amb productes de l’Horta i una gran oferta gastronòmica de la diversitat cultural de la ciutat.
“Hem de recuperar i posicionar els mercats municipals com a espais singulars i emblemàtics de producció, venda i consum de béns i serveis de proximitat, i impulsar projectes com el gran mercat municipal o l’obertura dels nous mercats de marxants. Per nosaltres, els mercats i el comerç són elements que cal promoure, donar suport i enfortir. Defensem el comerç com un agent més de cohesió social, dinamització econòmica i territorial”, ha explicat Pueyo.
L’equip republicà també ha anunciat l’aposta per iniciar el projecte “Comerç Verd”, encaminant a donar suport als comerços de proximitat i paradistes dels mercats no sedentaris en la implementació de mesures per a reduir la petjada de carboni.
“Defensem un model comercial que inclogui de forma equilibrada i sostenible els diferents formats i tipologies comercials, apostant per consolidar els establiments comercials dins la trama urbana i frenar el “buit comercial” i evitar la desertització de les àrees comercials en zones amb baixa densitat comercial, fomentant una economia equitativa”, ha manifestat la candidata Anna Costa.
El comerç és un agent de cohesió social i dinamització econòmica i territorial, per això, la presència de petites i mitjans empreses a Lleida és clau pel desenvolupament econòmic de la ciutat. Alhora, amb la digitalització del sector, és necessària la promoció del comerç de proximitat, l’enfortiment de zones comercials i la promoció de l’experiència de compra, apostant per la qualitat i la professionalitat.
Finalment, ERC Lleida també ha anunciat el seu compromís per continuar treballant per promocionar les àrees de promoció econòmica urbana (APEU) amb aportacions públiques i privades per consolidar el comerç de proximitat al centre de les ciutats, i crear una marca i segell d’identitat per visibilitzar i potenciar el comerç minorista de proximitat.