El PSC d’Alfarràs ha criticat “el moment i les formes amb què l’equip de govern de Junts ha decidit licitar les obres de restauració del Molí de Farina”, després que el ple de dimecres aprovés donar llum verda a l’actuació, amb un pressupost estimat de 506.201 euros, IVA inclòs.
El grup socialista recorda que Junts per Alfarràs ja havia anunciat aquest projecte durant l’anterior mandat i lamenta que “després de set anys i mig de govern sigui ara, quan només falten sis o set mesos per a les pròximes eleccions municipals, que decideixin treure les obres a licitació amb presses”.
El portaveu del PSC a Alfarràs, Kleber Esteve, assegura que des del primer moment han advertit que el projecte presenta una mancança important: un pressupost insuficient per garantir una restauració adequada del Molí de Farina. Segons explica, el grup sempre ha defensat que una intervenció d’aquesta magnitud “s’hauria d’executar per fases i amb una dotació econòmica molt més àmplia, que permetés preservar correctament el valor patrimonial de l’edifici”.
Cal recordar que el Molí de Farina està catalogat com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), la màxima figura de protecció patrimonial. Aquesta catalogació exigeix que qualsevol actuació es dugui a terme amb un elevat rigor tècnic, sustentat en estudis exhaustius i en la identificació de tots els elements patrimonials que conformen l’immoble.
En aquest sentit, Esteve sosté que “el projecte presentat en el seu moment ens va semblar excessivament superficial”. Segons el portaveu socialista, no identificava ni documentava de manera adequada tots els elements que cal preservar, especialment alguns components constructius originals, com la pedra i altres elements patrimonials de gran valor. Per això, afirma que “el projecte necessitava més treball, més investigació i més implicació per part de l’equip redactor”.
Finalment, el portaveu del PSC adverteix que “licitar aquesta obra pocs mesos abans d’acabar la legislatura és poc responsable i pot comportar la pèrdua de valor d’un dels edificis més emblemàtics del poble”. A més, recorda que “ja ho vam viure amb una altra actuació de gran impacte, com les obres de l’avinguda de Catalunya, que no han donat els resultats promesos i han tingut conseqüències negatives per al comerç local”.